Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Indigo skrev:Har en fråga angående kraschpuckar.
Hur många använder detta och hjälper det vid mindre klantigheter?
Funderar på att införskaffa detta men vill ha andras åsikter..
semper skrev:Jag har sett det rädda mycket på en o samma hoj 2 gånger.. helt klart värt var enda öre.. utan tvekan

Indigo skrev:Ok tackar inte någon som är emot med andra ord?
Bara att investera och montera med andra ord..
Gumpa skrev:Vart fäster man puckarna?![]()
Indigo skrev:Ok tackar inte någon som är emot med andra ord?
Bara att investera och montera med andra ord..

ZoulFly skrev:Inte direkt emot men kan tänka mig att många modeller av kraschpuckar kanske snarare förvärrar läget ibland. De sticker ju ut rätt mycket och om hojen kanar ut på ex. gräsmattor så skulle jag kunna tänka mig att puckarna gör att hojen får fäste och lättare börjar snurra och volta. Men jag har ingen egen erfarenhet av det egentligen. Och det är ju svårt att göra såna iakttagelser när man ligger där på ryggen och åker kana samtidigt som hojen är på väg ut i åkern...![]()
Silwer skrev:tja är puckarna väl hårda så kan du förstås ramen bli bulig eller gå av, ramen är liksom inte ett helgjutet stycke.
Zeb_Macahan skrev:Beroende på årsmodell så kommer du behöva kapa i kåporna på din hoj. Gör det snyggt. Kan du inte göra det snyggt, lej bort det till någon som kan
//jaG
Indigo skrev:Har en R1 02
Har hört att det finns färdigt och att man inte skall behöva att
borra i kåpor mm. Ngn som vet om det stämmer?
Gumpa skrev:Vart fäster man puckarna?![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |