Kraschpuckar till Zx6r-98a?

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Ska som så många andra ska jag köra halvförsäkrat i sommar... :död funderar då på kraschpuckar till ninjan. Var kan man köpa såna som passar och var monterar man dom på en 98a.. någon som gjort det? bilder kanske??

/Ka11e
 
Last edited:
Det ska finnas en tråd med bilder m,m om det nånstans, sök i dom olika avdelningarna, så får du svar! ( har dock för mig att man måste flytta på några grejor för att få plats med puckarna,)
Om du inte hittar tråden/trådarna, så kan det va på ninjaklubbenshemsida jag såg det!

Edit: Här är tråden! :banana
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45386
 
Last edited:
Klottar man så hjälper inte krashpuckar ett skit!!! Inte i trafik i alla fall.

Jag vet...

Helförsäkra din hoj istället!... :)

(MARCUS)
 
Naa.. vill inte.. :huvet Mina plastdetaljer är så jävla fina.. dom ser faktiskt helt nylakerade.. hemskt om jag nu skulle lägga hojjen..

Ska kolla lite mer på dom där förborrade expansionskärlen.. skulle vara skönt att köpa ett färdigt kitt med allt :tummenupp

don_tomazo skrev:
Surt som fan jag vet!! Jag skiter i puckarna och ger mig fan på att inte krascha :3freak
 
Ka11e skrev:
Naa.. vill inte.. :huvet Mina plastdetaljer är så jävla fina.. dom ser faktiskt helt nylakerade.. hemskt om jag nu skulle lägga hojjen..

Ska kolla lite mer på dom där förborrade expansionskärlen.. skulle vara skönt att köpa ett färdigt kitt med allt :tummenupp

Du måste borra hål i kåporna på bägge sidor också! Det finns ju alternativa puckar som man skruvar i kåpfästet också men dom ska enligt säkra källor inte hjälpa särskilt bra vid en vurpa tyvärr!
 
a va fan.. :censored hur gör man det snyggt då?? Någon i skåne kanske??!?

DB skrev:
Du måste borra hål i kåporna på bägge sidor också! Det finns ju alternativa puckar som man skruvar i kåpfästet också men dom ska enligt säkra källor inte hjälpa särskilt bra vid en vurpa tyvärr!
 
Jag har köpt ett par från RG Racing till min 9:a och det finns nog till din med. Snygga och enligt utsago bra.
 
Ka11e skrev:
Det krävs visst hål i expansionskärlet eller ett nytt som redan är genomborrad för att ena pucken ska passa.. dryygt :4skrika

Jag har ett sånt med hål i liggandes om du är intresserad.
 
Helt klart av intresse! Ska först hitta någon som kan det här med att borra i plastkåperna.. det är inte så att du har några bilder på hur slutresultatet blir när kåperna är på??

CorbenDallas skrev:
Jag har ett sånt med hål i liggandes om du är intresserad.
 
Ka11e skrev:
Helt klart av intresse! Ska först hitta någon som kan det här med att borra i plastkåperna.. det är inte så att du har några bilder på hur slutresultatet blir när kåperna är på??

Om du gör hålet så pass litet att bara stången o pucken får plats, så syns det inte om du missar lite ändå. Pucken sitter ju ändå in till kåpan.
Annars är det bara att borra på, skaffa ett vasst borr.
O ha nån till att hjälpa dig att hålla kåpan stilla.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top