Kraschpuckar till R6 -99

Matador

Born to walk against the wind
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Södertälje
Hoj
R6+KTM 625 SC
Är det någon som vet om man måste borra hål i kåpan för att montera de främre kraschpuckarna till R6 -99??

Finns det några kraschpuckar som man inte behöver borra hål i kåpan i för att montera till denna hoj??
 
Matador skrev:
Är det någon som vet om man måste borra hål i kåpan för att montera de främre kraschpuckarna till R6 -99??

Finns det några kraschpuckar som man inte behöver borra hål i kåpan i för att montera till denna hoj??

Skall du montera puckarna direkt på motorfästena måste du göra hål i orginalkåporna. Jag tycker det är bättre att fixa fästen som gör att du montera puckarna ovanför motorfästet. Blir snällare för ramen vid krasch. Min ram gick åt skogen när jag klota, motorfästet sprack=alusvetsning. Sök bland trådarna så hittar du en skiss på detta.

/Fredrik
 
benfre skrev:
Skall du montera puckarna direkt på motorfästena måste du göra hål i orginalkåporna. Jag tycker det är bättre att fixa fästen som gör att du montera puckarna ovanför motorfästet. Blir snällare för ramen vid krasch. Min ram gick åt skogen när jag klota, motorfästet sprack=alusvetsning. Sök bland trådarna så hittar du en skiss på detta.

/Fredrik

Tack!
Ja, det var nåt sånt jag sökte.
Men jag hittar inga skisser, har sökt o sökt. Nån som vet var den finns? Länk?
 
Matador skrev:
Tack!
Ja, det var nåt sånt jag sökte.
Men jag hittar inga skisser, har sökt o sökt. Nån som vet var den finns? Länk?

Jag frågade nåt liknande för ett tag sen. Nån kille caddade ihop en skiss på ett fäste till en gsx-r 600. Borde gå att hitta om man söker.

/Fredrik
 
benfre skrev:
Min ram gick åt skogen när jag klota, motorfästet sprack=alusvetsning.
Vad hade du för puckar? Jag har fått för mig att bultarna till "seriösa"
krashpuckar är dimensionerade för att böja sig/gå av innan fästet skadas,
fast det beror väl på hur man vurpar antar jag.

Det låter lite misslyckat eftersom det primära syftet är just att skydda ramen.

/A
 
Rundningsmärke skrev:
Vad hade du för puckar? Jag har fått för mig att bultarna till "seriösa"
krashpuckar är dimensionerade för att böja sig/gå av innan fästet skadas,
fast det beror väl på hur man vurpar antar jag.

Det låter lite misslyckat eftersom det primära syftet är just att skydda ramen.

/A

Vid kraschen hade jag dumt nog ingen puck, bara en skruvskalle som stack ut :mad: Tror dock att samma sak hade hänt med puck eftersom godset i ramen runt fästet min mening är klart underdimensionerat. Kan ha med toleranser att göra också. Kollade på en annan likadan hoj och på den såg godset tjockare ut. Nu är den ihopsvetsad och klar. La på lite extra svets så nu tror jag t.o.m. att det är starkare än orginal.

/benfre
 
Rundningsmärke skrev:
Vad hade du för puckar? Jag har fått för mig att bultarna till "seriösa"
krashpuckar är dimensionerade för att böja sig/gå av innan fästet skadas,
fast det beror väl på hur man vurpar antar jag.

Det låter lite misslyckat eftersom det primära syftet är just att skydda ramen.

/A

tycker det primära syftet borde vara att skydda det visuella, kåpor tex.
Går det i så hårt att ramen tar skada blire nog svårt för några puckar att rädda hojen.
 
kAtanAmAn skrev:
tycker det primära syftet borde vara att skydda det visuella, kåpor tex.
QUOTE]


nja....

på en R1:a räddar pucken kopplingskåpan/armen
Men kåperna går sönder/blir mindre snygga
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top