Kraschpuckar räddar ?

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
Har börjat fundera på om ja ska införskaffa mig ett par.
Och i o med funderingar så uppstår ju allt som oftast frågor :rolleyes:

De känns som att kraschpuckarna monteras för att i första hand förhindra att kåporna ser ut att ha blivit överkörda av sju 24meters när man lägger omkull..
Finns de fler anledningar?

Och hur monteras dom?
Borrar man i ramen eller hur går de hela till? :rodnar

Och var får man tag på ett par?
Finns de flera sorter?
Vilka är bra, vilka är dåliga?

Jaa.. Questions to answer ;)

Tack för hjälp!! // :hej
 
Oftast skruvas de i motorfästena. Den primära anledningen skulle väl vara att skydda ömtåliga delar vid vurpa. Kopplings- och generatorkåpa till exempel. Kan ju vara skönt att kunna köra hem vraket efter en vurpa.
 
Fanns något i en annan tråd om att vissa framesliders (det var väl det du menade?) är för hårda och att de gjorde mer skada än nytta vid krascher. Jag tror inte det framgick vilka som var dåliga eller bra tyvärr. :(
 
Men FFS!

Glöm `Wilson nr. Tre´ o fokusera på problemet in hand i stället pls.

Eller är de ingen som har erfarenheter av saken i fråga? :(
 
Zeb_Macahan här på forumet har krashisar på sin gixxer -03
han har lagt den på sidan 2 gånger :D

Det enda som har blivit är lite skavmärke på ljuddämparen.
Så de han har har räddat hans kåpor från att repas
men det är ju i mycket låga hastigheter
 
Back
Top