Kraschpuckar: Alu VS Delrin

Ja, vilka kraschpuckar tycker du är bäst?

• Antal röstningar
    0

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
jaha, ännu en ganska meningslös tråd men jag tänkte att det hade kunnat vara kul och se vad folket här på sporthoj tycker om Kraschpuckar i Aluminium jämfört med Delrin puckar.
Har kollat runt lite och jag hittar inget direkt svar vad som tycks vara bäst.

Men smaken är kanske som :arsele

Last edited:
Aluminium har posörer som tycker om att slå sönder ramen när de kraschar. Alla andra har delrin eller dyliga plastmaterial.

Nu fick man med en poll så kanske man får lite fart på tråden =)

Vad är det du vill veta som du inte fick svar på i inlägg2?

Faktum kvarstår att där finns inte en enda raceåkare som inte har puckar i plast. Detta beror på att alu är för hårt och resultatet blir att dina kåpor kanske klarar sig men istället slår du sönder ram och motorfäste, vilket är dyrast?

Kör du med eloxerad alu om du vill vara coolast vid korvkiosken, vill du ha bäst skydd för din hoj kör med delrin/dylig plast.

Kombinera puckarna med kevlarskydd på motorkåpor och ram så har man ett bra skydd.
Vissa anser att kraschpuckar kan ha en negativ effekt vid krasch då de kan haka fast i kurbs mm och få hojen att volta istället för att kana.
Har själv bra erfarenhet av både billig nylon och de dyrare av delrin, viktigast av allt är att bulten är max 8.8 kvalitet så böjer den sig i stället för att gå av.

Tjöp en krossad bajk så kan du tjiita i allt.. gassa bara

Vad är det du vill veta som du inte fick svar på i inlägg2?

Faktum kvarstår att där finns inte en enda raceåkare som inte har puckar i plast. Detta beror på att alu är för hårt och resultatet blir att dina kåpor kanske klarar sig men istället slår du sönder ram och motorfäste, vilket är dyrast?

Kör du med eloxerad alu om du vill vara coolast vid korvkiosken, vill du ha bäst skydd för din hoj kör med delrin/dylig plast.

Jo visst förstår jag att du inte tycker om aluminium puckar.
Men anledningen för denna tråd var att få reda på vad olika individer på sporthoj tycker och inte endast din åsikt:pannkyss Nu tänker jag inte på endast race åkare utan jag tänker även på den vardagliga "svensson"

jag har sökt runt lite på sporthoj och sett att det fanns lite delade åsikter i detta ämne, och då insåg jag att det kanske var dax för en poll så andra får säga sin mening i ämnet. Visst så inser jag att majoriteten inte tycker om aluminium (för man kan slå sönder ram och motorfäste), men endå så finns det kanske få som gör det och jag vill få reda på hur många det är:tummenupp

Hade tänkt köpa alupuckar från nån s-racing eller nåt men köpte från grevens istället, va hälften alu sen toppen va plast tror jag, vette fan försent att ångra mig nu.

Jag tror tyvärr att grevens puckar efter att läst dessa inlägg dels kan göra så att hojen tippar över, pajar ramen och dessutom ser fulare ut än alupuckar eftersom det är plast ytterst.. :(

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka