Kraschkonto Knudan

Usch vilken dyr kollision det där blev.
Jag ska ta med din skogspromenad som ett bevis på att jag ska köra mer hoj den här säsongen när B-racet diskuteras med tjejen. :hihi

oscar skrev:
Gick det så illa med din tank? Går den inte att laga, eller var det kulfibertank?

självklart kulfiber, det är inte själva tanken som gick sönder utan, infästningen till fastlåsningen mot ramen. Kanske någon med större kunskap än mig kan fixa (hoppas)

Expansionskammare fixar man med en gassvets och en kompressor.
Man måste först svetsa fast alla hål. Sedan skruvar man fast en plåt med en gummipackning i båda ändorna. I ena skall ha en luftslang koppling.
Sedan lägger man ca 6 bar tryck i expansionskammare och börjar värma med svetsen. Det tar tid men den blir som ny! :)

Ljuddämpare (orginal) får man ganska bra med en rund träkepp som man slår in och värmer tillika.

:)

Vet int om dethär tipsen hjälper er men såhär har jag gjort!

H:OLAV

Olav Å skrev:
Expansionskammare fixar man med en gassvets och en kompressor.
Man måste först svetsa fast alla hål. Sedan skruvar man fast en plåt med en gummipackning i båda ändorna. I ena skall ha en luftslang koppling.
Sedan lägger man ca 6 bar tryck i expansionskammare och börjar värma med svetsen. Det tar tid men den blir som ny! :)

Ljuddämpare (orginal) får man ganska bra med en rund träkepp som man slår in och värmer tillika.

:)

Vet int om dethär tipsen hjälper er men såhär har jag gjort!

H:OLAV

Olav som i kraschkungen på i Karlskoga? :D ;)

Jo vi ska försöka fixa expansionskammaren, men bulorna sitter ganska nära ändröret så det ser svårt ut! Får ha den som reservrör!

Ljuddämparen är i kolfiber och den är mos! :)

Det var första gången som jag krascha 4 gånger under ett veckoslut!
Sammanlagt har jag krachat 7 gånger på två år så jag vet hur man fixat avlopp!
:banana

Angående expansionskammarna så ringer du Mulan på 070-581 63 96 så fixar hand et utan probs. Han finns iofs i Vrmland men han vet vad det handlar om och har fixat en del dämpare, han sponsrar ju tex Sjöström. ;)

*/ ?>
Back