kraschkåpor

zuber

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Solna
Hoj
Grön
Alla som har försökt att montera ett par racekåpor vet hur det kan vara, det börjar bra sen brukar man bli svinförbannad.

När jag fick min senaste sändning från KK-racing så blev jag förvånad det var i stort sett bara att slänga kåporna på hojen så satt de där.
(hojen jag monterade på var en Kawasaki Zx6rr)

Jag vill varmt rekomendera dessa kåpor till alla som är ute efter snabba varv.

Mvh Victor Zuber
Kawasaki i Veidec Trophy 600
 
zuber skrev:
Alla som har försökt att montera ett par racekåpor vet hur det kan vara, det börjar bra sen brukar man bli svinförbannad.

När jag fick min senaste sändning från KK-racing så blev jag förvånad det var i stort sett bara att slänga kåporna på hojen så satt de där.
(hojen jag monterade på var en Kawasaki Zx6rr)

Jag vill varmt rekomendera dessa kåpor till alla som är ute efter snabba varv.

Mvh Victor Zuber
Kawasaki i Veidec Trophy 600


Måste vara specifikt för zx6r. Mina Sebimoto (kommer från KK väl ?) till min R6 känns som man sliter i bitar när man vränger på överdelen.

/Fredrik
 
benfre skrev:
Måste vara specifikt för zx6r. Mina Sebimoto (kommer från KK väl ?) till min R6 känns som man sliter i bitar när man vränger på överdelen.

/Fredrik
Verkar vara väldigt olika från sats till sats. Har själv varit med och monterat på en R6:a, det var inte alls speciellt knöligt (KKracing/Sebimoto).
 
Peccus skrev:
Verkar vara väldigt olika från sats till sats. Har själv varit med och monterat på en R6:a, det var inte alls speciellt knöligt (KKracing/Sebimoto).

När jag kränger på överdelen så lär framrtida lack spricka direkt. Eller spå e jag dum och fattar inte hur man "trär" på skiten på bästa sätt.

/Fredrik
 
Last edited:
zuber skrev:
Alla som har försökt att montera ett par racekåpor vet hur det kan vara, det börjar bra sen brukar man bli svinförbannad.

När jag fick min senaste sändning från KK-racing så blev jag förvånad det var i stort sett bara att slänga kåporna på hojen så satt de där.
(hojen jag monterade på var en Kawasaki Zx6rr)

Jag vill varmt rekomendera dessa kåpor till alla som är ute efter snabba varv.

Mvh Victor Zuber
Kawasaki i Veidec Trophy 600

Kan bara hålla med, sitter som smeck :tummenupp
 
Smygreklam eller ej. Jag gillar Sebimoto (även om jag handlar dem direkt nere i Tjeckien för bättre pengar)!
Dock skiljer det sig ibland med passformen. FAST, lyssna med tillverkaren hur han vill att de skall monteras dvs börja uppifrån och ned så brukar det lösa sig!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top