Kraschkåpor

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Jag funderar lite på att lufta hojen på bana men det verkar lite dumt att åka utan skydd som gumman sa. Jag är inte speciellt duktig på att plasta men hur mycket skulle det kosta att göra kraschkåpor? Skyddar väl lite om man skulle lägga ner den.
 
HurtsLikeHell skrev:
2356341 Jag funderar lite på att lufta hojen på bana men det verkar lite dumt att åka utan skydd som gumman sa. Jag är inte speciellt duktig på att plasta men hur mycket skulle det kosta att göra kraschkåpor? Skyddar väl lite om man skulle lägga ner den.
Krashkåpor hittar du för 3-4000 kr.
Skyddar vad?
Dom ersätter orginalkåporna. skydd får du endast genom krashpuckar/rampuckar.
 
crashtestdummy skrev:
2356365 Krashkåpor hittar du för 3-4000 kr.
Skyddar vad?
Dom ersätter orginalkåporna. skydd får du endast genom krashpuckar/rampuckar.

Tänkte sätta dit kraschpuckar/rampuckar med plus att ersätta originalkåporna. Lite lär det ju skydda om man lägger ner hojen eller?!? Varför har man annars kraschkåpor? (okunnig inte dryg)
 
HurtsLikeHell skrev:
2364731 Tänkte sätta dit kraschpuckar/rampuckar med plus att ersätta originalkåporna. Lite lär det ju skydda om man lägger ner hojen eller?!? Varför har man annars kraschkåpor? (okunnig inte dryg)
För att inte paja de dyra orginalkåporna. Samt att se till att ev lekage inte ska rinna ut på asfalten.
 
HurtsLikeHell skrev:
2364731 Tänkte sätta dit kraschpuckar/rampuckar med plus att ersätta originalkåporna. Lite lär det ju skydda om man lägger ner hojen eller?!? Varför har man annars kraschkåpor? (okunnig inte dryg)

fins det verkligen färdiga kraschkåpor till BMW:va
 
HurtsLikeHell skrev:
2364809 Tänkte att någon händig kunde plasta lite. Finns det någon händig som kan snickra ihop det på sh?

Är nog inte riktigt så lätt, om du nu inte vill använda dom kåporna du har som form:rolleyes:
 
HurtsLikeHell skrev:
2356341 Jag funderar lite på att lufta hojen på bana men det verkar lite dumt att åka utan skydd som gumman sa. Jag är inte speciellt duktig på att plasta men hur mycket skulle det kosta att göra kraschkåpor? Skyddar väl lite om man skulle lägga ner den.
Köp en billig banhoj, och låt beemern vila sig de dagarna du kör bana:)
 
Det är bara en av tio som vurpar på bankörning ungefär, dvs ungefär som på allmän väg :)
 
HurtsLikeHell skrev:
2367460 Ja, om man hade pengar så. Det kanske får bli ett sälj och ett köp av en banhoj istället lite senare. Får dock inte sålt min beemer konstigt nog.

Klart du ska köra beemern på bana. Jag tog en liten provtur på en F800S och imponerades av det fina chassit, tänkte att den här skulle nog va kul att köra på bana. Om du är rädd att förstöra originalkåpan så ta bort den och kör utan, och montera framesliders.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top