Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fattar inte riktigt hur killen som inte släppte taget tänkte, tänkte han ta spjärn mot marken i 120km/h för att komma upp på sadeln igen? Han borde ha låtit gå direkt... men visst, det är lätt att vara efterklok.. otäck olycka![]()
Fattar inte riktigt hur killen som inte släppte taget tänkte, tänkte han ta spjärn mot marken i 120km/h för att komma upp på sadeln igen? Han borde ha låtit gå direkt... men visst, det är lätt att vara efterklok.. otäck olycka![]()
Han vill stå på pallen. Det är en av skillnaderna mellan dom snabba killarna och oss andra.Fattar inte riktigt hur killen som inte släppte taget tänkte, tänkte han ta spjärn mot marken i 120km/h för att komma upp på sadeln igen? Han borde ha låtit gå direkt... men visst, det är lätt att vara efterklok.. otäck olycka![]()
Precis, det där är inte killar som ger upp i första taget!Jag tror nog alla i det startledet klamrar sig fast för vad de är värda tills det att de blir avkastade, tävlingsmänniskor du vet.
Down is out, och så länge dom har en sportmössa att ta sig upp igen så kämpar dom på, när det verkar kört så försöker man rädda sig och hojen. Trasiga förare och hojar vinner inga race.atleast he tried. även om det inte räckte hela vägen.
lite halvdåligt av de övriga som såg att han hängde efter hojjen. de borde slagit av direkt så hade det inte inträffat att han blevpåkörd av andra...
lätt o va efterklok förvisso, men det hade varit enklare att bara slå av än att försöka fortsätta o försöka att missa han. hade ju blivit flagg iaf så det hade väl kvittat...
Jag slås oxå av det konstiga att de andra inte slår av.
Är gulflagga viktigare än det som verkkligen sker ?
Sjukt om det är viktigare att komma 12:a i sm än att kompisarna inte bryter benet...
Dom där killarna touringkör inte med massor med marginaler, 3s-regler mm, dom ligger på gränsen, ganska oavsett om det är i första eller sista startled. Mao är det inte bara att klippa broms mitt i en kurva, dels håller dom ganska nära idealspår och har svårt att ta något annat, dels är det stor risk att man går omkull när man flyttar fram vikten på framhjulet (som en av hojarna gör i klippet) och dels stor risk att man får någon i ryggen, som inte hinner uppfatta vad som händer, ungefär som i klippet mao, eller som på Anderstorp förra året när SC krypkörde på rakan.Jag slås oxå av det konstiga att de andra inte slår av.
Är gulflagga viktigare än det som verkkligen sker ?
Sjukt om det är viktigare att komma 12:a i sm än att kompisarna inte bryter benet...
Just det jag menar...Om ingen gulflagga visas , då är det tydligen ok att bara gasa, oavsett vad som sker ?
Just det jag menar...Om ingen gulflagga visas , då är det tydligen ok att bara gasa, oavsett vad som sker ?
Det handlar verkligen inte om vare sig hörntänder, horn eller svans, sånt har man på bulten. I racing handlar det om en extrem fokus på här, nu och framåt. Som sagt, ingen försöker köra på någon med flit, det är verkligen tvärs om, man gör allt för att undvika folk som ligger på banan, eller i sandfållan om man är på väg dit själv. Men man har bara fokus på hojen framför, för att hänga på/köra om, då kan man inte se vad som händer framför den, eller två led längre fram. Håller man 50 m/s och dom vurpar 20-50m längre fram så är man där väldigt fort, det är man om dom klotar 100m längre fram ocksåSjälvklart är det stridens hetta som drar fram allas hörntänder.
Det är alltid lättare att analysera och vara expert vid en TV.
Ta't lugnt. Krama varandra i trafiken iaf.![]()
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife