Kraschat och fått sned styrkrona?

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Har en Honda Cbr 600 RR
Jag kraschade förra året, rätt rejält...
Cykeln voltade några varv, tanken intryckt gaffelben sneda m.m.
Nu tror jag även att styrkronan har fått sig en kyss...
Hur ska man göra för att få den exakt jämnt när man justerar den (snett åt höger vågrätt har den vridit sig)
Ska man mäta eller kör ni med ögonmått...? Fattar inte hur man ska mäta isåfall. Måste vara exakt antar jag. Styret är dessutom krökt så det är svårt att se exakt hur snett det är...

Tack

min styrkrona har fått sig en bra smäll men jag låter en värkstad ficksa de för de är bra jäkla svårt.
det gäller att ha kunskap och veta vad man gör till 100 % men hoppas du får rull på hojen snart:)

//sandersen

Om du mater upp att fram och bakhjul ligger i en rak linje (Kan mätas med tex ett långt vattenpass. 2 personer bör man vara) när du vet att dom linjerar så kan du sätta ett lod på bak och framhjul så du ser att båda hjulen lutar lika mycket (Tänk dig att du står bakom hojen och framhjulet står lodrätt men bakhjulet lutar ett par grader. då är det inte bra) Allt detta fanns o läsa sig till i min CBR 6000F reparations manual

Om du mater upp att fram och bakhjul ligger i en rak linje (Kan mätas med tex ett långt vattenpass. 2 personer bör man vara) när du vet att dom linjerar så kan du sätta ett lod på bak och framhjul så du ser att båda hjulen lutar lika mycket (Tänk dig att du står bakom hojen och framhjulet står lodrätt men bakhjulet lutar ett par grader. då är det inte bra) Allt detta fanns o läsa sig till i min CBR 6000F reparations manual

Ok tack. Får testa...
Annars får det bära iväg till verkstan. Har inte kört sedan kraschen förra året... Blev jävligt dyrt...

Såg att du också bor i Jkpg :tummenupp
Trevligt med en Honda till :) :tuttar
Det blir nog att ringa CI:s för mig imorgon.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg