kraschat hojen...

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
tjena! då har man åkt av me hojen :mad:
tänkte höra lite preliminärt vad som kan ha hänt med den, kanske svårt utan bilder men om någon kan ge något tips så är det en början...

Det var ingen allvarlig krasch utan det var blött och jag tappade greppet så den kasade på motorkåpan och sen ner i diket. Det blev en spricka i kåpan samt att en kåpa gick sönder + smått.

Såg att det läckte ut olja genom sprickan så nu har jag iaf beställt ny kåpa med packning och ska köpa olja.

När jag hämtat hem den provstartade jag snabbt någon sekund och den startar men oljelampan lyste, såg att det var lite olja så det har väl läckt en del.
Men den lät lite konstigt som om det var "hål" i avgassystemet det lilla jag hörde medan den var igång.
Hittar dock inget fel på avgassystemet.

Undrar om man kan få tips på vad som kan ha hänt isamband med smällen på kåpan.
Tänkte först och främst få igång motorn så den låter som den ska.

Jaja har någon några tips så är de välkomna! :huvet

du kan ju fått en brytning i någon punkt på avgassystemet.

men gör bytet av kåpa och olja och testa igen då. tvätta av hojen och starta och se om det läcker från någonstans.

det kan även vara så simpelt att olja ligger på avgassystemet och "fuffar" och fräser lite som när man steker med stekpannan.

jag får väl vänta en vecka på motorkåpan då och hålla tummarna att inget allvarligt hänt :3freak

om någon mer har nån idé så skriv!

såg för övrigt att bara plast-toppkåpan kosta 6 laxar nästan bud på fighter :tungan

grymt synd att lägga hojen såhär i början på sesongen. Fighter visst, skitskoj projekt men du ska ju ut och köra nu, har du inte tid att ligga i garaget och fixa. ;)

knurra skrev:
2090664 jag får väl vänta en vecka på motorkåpan då och hålla tummarna att inget allvarligt hänt :3freak

om någon mer har nån idé så skriv!

såg för övrigt att bara plast-toppkåpan kosta 6 laxar nästan bud på fighter :tungan
Den löder du ihop!
På med nylack o fräs vidare bara :)

nä fan jag e så förbannad på mig själv :huvet
vill inte ha fighter, vill bara ut å fräsa så får väl hålla mig tills grejorna kommer!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman