ZpiX
"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Problemet är att jag måste få nån att räta ut armen min så att jag når styret. Som läget är nu så går det nog fan bara med våld och en dunk morfinMcB skrev:Kan Fredde Watz köra med brutet nyckelben så kan du det med. Du är väl ingen mes, ZpiX?![]()

Prexis, dom var snälla men dunderdrogerna fattades...skoteridioten skrev:Skillnaden är väl att Watz får Dr. Costas morfin medans Zpix blir behandlad av Salas personal..
Men hur lyckades du få till en highsider med KTM:n i de farterna? Grus eller?
Tja... hur fan gick det till egentligen. Jag har ju offroaddäck på och jag lade ner lite för mycket och vred lite för tidigt på rullen. Bakhjullet släpper och jag får ett ordentligt ställ med bakjhulsspinn. Hinner inte reagera förräns cykeln glider på tvären längst med vägens riktning, då får bakhjulet fäste och jag slår på tidernas highsider. Flyger av och uppåt och landar med axel och huvud först i backen... var förbi när jag åkte hem från sjukan, 9 meter långt spinnspår som går i en fin båge och sedan slutar helt tvärt. Sedan ser man lite märken i asfalten efter hojen och min hjälm

Fick två lådor med piller så på den fronten är jag nöjdHenken78 skrev:Aj aj aj jag vet hur det känns men det går över...
Ja lyckades oxå med att bryta nyckelbenet sista augusti förra året.
Ps: Världen är bra orättvis, det enda jag fick på akuten var några alvedon och 4 timmars väntanj

Jotack, jag vet... att ta sig ur sängen efter första natten hemma var ett helvete. Numera sover jag sittande i soffan ....sportarn skrev:Bröt själv nyckelbenet för 2 år sen och det känns. Första nätterna vet man inte riktigt hur man ska ligga gör ont överallt.
Men nu är det bara att försöka vila upp skadorna och ta nya tag. Ska prata med försäkringsbolaget i morgon om hur det kan bli med ersättning för skinstället och hjälmen och ryggskyddet. Hojen är ingen idé att ta ut nått på försäkringen, blir billigare att laga själv.
Tack för alla "krya på"-hälsningar, ingen nämnd ingen glömd