Kraschade på Falkenberg

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Förra året va jag o körde på falkenberg den 7 juni. Får en highsider i 150 blås ungefär vid bortre delen av banan (krönet, kurva som går höger) En jävla flygtur! Va jag såg den dan, va att d va flera pers som filma vid flaggvakterna. Tror ja la mig vid 3:e passet ungefär.
Nu har jag inte vart me här så länge men undra om ngn här vet vilka d e som brukar filma eller om d läggs upp på ngn sida. Hade vart intressant o se hur det såg ut, för jag vet att d hamna på minst 2 kameror!
Vurpsträcka: 100m+ :rodnar
Jag åkte iväg till sjukhuset me en gång, hämtade hojen veckan senare.

Körde i Svart/rött Dainese racing ställ på R1 98 blå me moddad tail.
Vet att folk pratade en tid efter om kraschen. Ngn?? :confused:

Last edited:
hoppas inte det var dig jag garvade åt........
Det var en där förra året på sin blå retta som körde som värsta puckot o bytte spårval så folk nästan fick köra av banan för att inte få han på sig. Han gick iaf runt där o samlade plastdelar på sin hoj, men jag tror inte det var du.

Lite film på din krasch hade vart coolt att se, hur gick det med dig, var du uppe på benen efter krashen???

Nä nä nä! Visst e man snabb men tränga folk av banan? Nope! Banpersonalen tog hand om hojen me en gång så samla delar kunde jag inte..åkte till sjukstugan sen sjukhuset.
Ställa sig upp efteråt va inga prob, adrenalinet sprutade ju ut ur öronen :brynad
Fick lite muskelskador..kunde inte gå riktigt på ca 3 mån. Känner inte av ngt alls nu.

Snabb, Mellan eller blandad grupp??? jag filmade mellangrupp denna dag.

har för mig att d va blandad...jag fick ligga o varva folk stup i kvarten :crash , la i fotpinnarna varenda kurva vet jag. Så såg du en fartfantom utan like så.. Vet att hojen voltade..

Tror att jag var där den gången.

Körde i mellangruppen och blev omkörd av en blå R1:a som direkt efter att ha paserat mig krachade. Kan ha varit du. Fast fartfantom är väl att ta i.

KickAss_Prod´s skrev:
har för mig att d va blandad...jag fick ligga o varva folk stup i kvarten :crash , la i fotpinnarna varenda kurva vet jag. Så såg du en fartfantom utan like så.. Vet att hojen voltade..

Blandade gruppen är den farligaste, du va säkert snabb ända tills du klotade :D

Jag har inget filmat ifrån high chaparall gruppen dock.

Magnus skrev:

Körde i mellangruppen och blev omkörd av en blå R1:a som direkt efter att ha paserat mig krachade. Kan ha varit du. Fast fartfantom är väl att ta i.
Du va där i samma grupp som mig, det minns du väl :D ryk ryk ryk oljedimma ifrån min gammelskorv.

GSXR1100R skrev:
Du va där i samma grupp som mig, det minns du väl :D ryk ryk ryk oljedimma ifrån min gammelskorv.

Ja det är inte lätt att glömma. Känner fortfarande lukten av gammelgixxern :p (Du fick ju iallafall jobba lite för att komma om)

Magnus skrev:
Ja det är inte lätt att glömma. Känner fortfarande lukten av gammelgixxern :p (Du fick ju iallafall jobba lite för att komma om)
Ohh det har jag ju filmat, men det är historia nu.

KickAss_Prod´s skrev:

Är du ironisk så krydda med smilies och menar du allvar så bör du veta att det är lätt att köra med fotpinne- och knäskrap utan att det går fort överhuvudtaget.

Så var försiktig med vad du säger. De flesta som kommer ut till banorna och på allvar tror att de är snabba blir snart överbevisade om motsatsen...

Du..d e skitsvårt o köra me fotpinne skrap! Sådeså :crash :crash Hedanefter blir det smileys Allan!! :notme :squid :slicka :p :D :rolleyes: :tummenupp :bow :cool:

Last edited:
Magnus skrev:

Jag e snabbast av dom snabbaste :crash :rodnar

Ja precis..vet att jag tog en precis innan kurvan sen i utgången va d ajöss! :p

Chrille skrev:
Så var försiktig med vad du säger. De flesta som kommer ut till banorna och på allvar tror att de är snabba blir snart överbevisade om motsatsen...

Chrille? Talar du av egen erfarenhet nu eller? :rolleyes: :)

hihi.. (det blir en lång vinter)

/B

KickAss_Prod´s skrev:
Jag e snabbast av dom snabbaste :crash :rodnar

Ja precis..vet att jag tog en precis innan kurvan sen i utgången va d ajöss! :p
Vilken snittfart har man när man ligger i sandfållan då, jag tror att du kör hyfsat snabbt i gatgruppen iaf, men att köra över sin förmåga i gatgrupp och att sedan tappa kontrollen samt klota är ingen merit.

Skaffa en riktig räcer och ta RR Licens, du kommer att bli förvånad, det blev jag iaf.

/Trodde jag va snabb

Men om ni känner ngn som kankse vet ngt så får ni fan höra av er. Ja e inte så snabb..alle så seriösa ang mitt utalande..chilla ner lite!

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back