Kraschade kåpor..

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
happ då for hojen omkull då man skulle göra den ren o fin. Högra bak-kåpa gick sönder med, inge kul alls, sen att den välte på mormors gamla skit saab 900 skiter jag fullständigt i. men vet ni vart man kan få tag på billiga reservdelar, skroten i stan hade inget alls. lär ju kosta skjortan, perfekt nu då man är pank o allt :).

edit: det gick ju oturligt nog sönder där en av delarna som håller fast kåpan sitter. så den sitter löst bak. borde dock gå att köra med (annars kommer jag inte till jobbet :gnissla)

Skulle även behöva veta vilka årsmodeller som passar, om det är likadana på t.ex. 96-98.

har lagt upp en annons här. här är nå bilder ialf.

Foto0589.jpg

Foto0591.jpg

Last edited:
Jobbigt, kan du inte dra fast kåpan med ståltråd eller något så du kan köra tills du fått tag på nya delar?

Tråkigt!

Ring runt till mc-skrotar, kolla på eBay.
Du kan ju te x köpa ett eftermarknadsset som dessa eller kolla om du bara kan köpa de delar du behöver:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fair...5046528QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

En till lackade i Honda 7-Stars Suzuka 8-timmars endurance hoj.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CBR6...7205444QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Samtliga varianter av fulla set:

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=CB...cessories&_odkw=CBR+600+-97+fairing&_osacat=0

Last edited:
tack för tipsen!, gick att tejpa ihop de flesta delarna utanpå, tänkte spackla innuti, det är redan gjort på andra kåpan som förra ägaren hade vält den på. ska nog gå bra, kunde köra gamla skit saaben till jobbet tills vidare. har ca 3000-3500kr att lägga ut bara, men ska ringa runt skrotar (dock lär väll inte kåpor vara det som lär vara lättast att hitta vid en krasch :s?), är nog ofta lite väl hög frakt kostnad på ebay då dem nästan tog lika mycket i frakt som vad delarna kosta :p. men tack igen, hoppas allt ordnar sig.

Är du lite händig så lagar du ju det där för 2-300 kr med hjälp av glasfiber m.m.

Lackningen är väl ett värre kapitel men att få kåpan hel igen är ju i alla fall inte ett jättejobb.

Billigaste ja kunde hitta på tyska ebay va tyvärr 900 ung, o då fel färg dessutom :/..

...ska f.ö fixa med plastic padding, så det kommer nog hålla rätt bra.
Nja, det känns inte sådär helt optimalt. Glasfibernät och Epoxy rekommenderas istället. Avsätt 20 minuter också så har du en kåpa igen, om än med en lång spricka i.

Nja, det känns inte sådär helt optimalt. Glasfibernät och Epoxy rekommenderas istället. Avsätt 20 minuter också så har du en kåpa igen, om än med en lång spricka i.

kommer ju dock bara vara en temporär lösning, har köpt glasfibernät som ska sitta tillsammans med paddingen. och eftersom jag sett hur bra det hållt på andra kåpan får det duga nu, vill inte lägga ut mer pengar än nödvändigt. tror det lutar att köpa detta
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fairing-for-Honda-CBR600F-CBR-600-FV-CBR600-F3-9798-ABS_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem43995b575aQQitemZ290335709018QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
som var helsvart + Honda dekalerna då. då har man reservdelar ifall mer skulle gå sönder. blev ca 3750kr totalt med frakt med. blir väll nån hundring till för försäkring. borde inte vara så svårt att borra hålen själva?

Nu har du ju en lysande anledning till att stoppa dit en modernare bakdel :tummenupp

Jävligt tråkigt, hoppas du får det fixat snabbt så vi kan ut och tjööra :tummenupp

Nu har du ju en lysande anledning till att stoppa dit en modernare bakdel :tummenupp

haha jo men visst :p för att 2dm plast längst bak på en kåpa har gått sönder ^^.. tror du missförstod mig då jag sa att jag har lite pengar!.
får bli nya kåpor nästa månad antagligen.

Jävligt tråkigt, hoppas du får det fixat snabbt så vi kan ut och tjööra :tummenupp

yep :), blir inge tisdagstur idag ialf, ska hämta jim o viktor 19 på bussstation.

Ta bort panelen helt så kan du köra så mycket du orkar. Den har ju liksom ingen bärande funktion.

Är det bara den där flärpen i bak som lossnat??

Vafan det är ju bara att köra, den fyller ju ingen som helst funktion.

Tjejen kör en likadan, och öppnade kåpan över motorkåpan, bröt av samma del som du har där samt slipade ner kanten vid höger styrhalva så att det liksom saknades nån cm.

Det där är bara att pressa ihop (för du har väl alla bitar) och antingen plasta inifrån, eller göra som jag gjorde och bara lägga ett lager epoxy på insidan och pressa ihop ett par minuter. Se bara till att det blir ett jämt lager i så fall.

Har funkat kanon! :tummenupp

laddningsregulatorn sitter ju där med, inget som kan hända med den då?

edit: har f.ö satt på glasfiberväv och padding nu, så ska slipa bort lite kanter bara sen så sitter den igen :), ska lägga in en bild, tänkte höra om ni tror den räcker, vill helst inte ha på nån ful jefla silvertejp på utsidan..

Last edited:
okej hehe, bra att veta :). har inte det andra stelnat så kör jag utan idag då.

Kolla även ebay.de
Finns en hel del och frakten brukar vara rimmlig och moms är det ju inte heller någon risk för

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back