Kraschade hojar

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Om alla lägger in dom hojar ni skrotat så kan vi göra en liten undersökning och lätt se vilken hoj som har sämst väghållning (eller möjligtvis tilltalar dom sämsta förarna)?.

Har själv kvaddat:
-92 gsx1100r
-98 zx7:r

Kastade bort en Z550 några gånger i böjan av kariären. Sedan fick dåvarande flickvännen låna den att ta kökort på men tyckte tydligen att den var ful eller nåt så hon slängde den i diket hon med. :D

Är det inte rättvisare att ange vad för typ av däck man hade på, det har jag själv fått erfara då det är skillnad på tex Michelin Macadam o Metzeler Rennsport. Sen är det ju orättvist att klanka på hojen om det är föraren det är fel på. Som en sa till mig när jag kvaddade min ZX-9 ´98 "Du körde över din egen förmåga" eftersom han oxå körde av vägen med sin R1:a då han låg tätt bakom mig o sniffade på mina avgaser, han körde tydligen oxå över sin förmåga då han låg så tätt nära mig och körde av. Visst, jag hade lite högre fart än jag pallade, jag hade aldrig kört där förut och efter back-krönet var där en skarp vänster jag missade. Jag hade race däck men vad hjälpte det?
Alltså jag gillar min Gixxer mycket mer än ZX-9:an men klotar jag den så betyder det ju inte att hojen är kass för det, det kan som sagt ligga andra faktorer bakom det.

Hightuned skrev:
Om alla lägger in dom hojar ni skrotat så kan vi göra en liten undersökning och lätt se vilken hoj som har sämst väghållning (eller möjligtvis tilltalar dom sämsta förarna)?.

Har själv kvaddat:
-92 gsx1100r
-98 zx7:r

Skämtar du? Låter som om du vill ha en tävling i vem som är ballast i form av att ha kraschat flest gånger? Kan bara säga det i en enda mening, ingen blir imponerad av att någon kraschat, allra minst om det skett flera gånger...

Om vi räknar bort banåkning, lek/stuntande, och folk som av misstag monterar kassa däck, eller kör in i en vägskada i form av grus eller tjälskada, så beror krascher på allmän väg uteslutande på kassa/ovana förare som kör över sin förmåga, dagens hojar klarar oftast mer nedlägg, undanmanövrar osv än vad en normal hojåkare klarar av, så det är möjligtvis sista delen av din fråga som är relevant, vilken hoj tilltalar dom sämsta förarna...

Håll er på hjulen så vi slipper ännu mer trådar om olyckor, och som en följdeffekt ännu högre försäkringspremier!

/B

Re: Re: Kraschade hojar

benkar skrev:
Skämtar du? Låter som om du vill ha en tävling i vem som är ballast i form av att ha kraschat flest gånger? Kan bara säga det i en enda mening, ingen blir imponerad av att någon kraschat, allra minst om det skett flera gånger...

Om vi räknar bort banåkning, lek/stuntande, och folk som av misstag monterar kassa däck, eller kör in i en vägskada i form av grus eller tjälskada, så beror krascher på allmän väg uteslutande på kassa/ovana förare som kör över sin förmåga, dagens hojar klarar oftast mer nedlägg, undanmanövrar osv än vad en normal hojåkare klarar av, så det är möjligtvis sista delen av din fråga som är relevant, vilken hoj tilltalar dom sämsta förarna...

Håll er på hjulen så vi slipper ännu mer trådar om olyckor, och som en följdeffekt ännu högre försäkringspremier!

/B

kunde inte sagt det bättre själv. tror detta vad den sämsta undersökningen jag har sett hittils på sporthoj.

Re: Re: Kraschade hojar

benkar skrev:

/B

:bow benkar

Min kompis NSR125 :crash

Vettig undersökning :rolleyes: Nu måste en NSR vara den sämsta 125 va? Eller var det jag som körde i 80km/h på en 50-väg in i en 90graderssväng MED varning innan?

Kul med ägaren där bak. :(

750RR

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion