Tjena gott folk!
Ni får ursäkta att jag följt upp tråden lite dåligt de senaste dagarna, har ju haft lite att stå i under kvällar/nätter sista tiden. Dagarna har utgjorts av sömn, jobb och mekk, mekk, mekk... Nu är dock "gamla bettan" återigen i bruksskick och redo att kastas runt sveriges banor.
Med tanke på att folk trodde hojen skulle behöva skrotas vid första anblicken efter kraschen så är jag bra nöjd med resultatet.
Ramen har riktats upp hårt & bestämt med ett järnspett för att sen svetsas ihop av en lokal svetsexpert då ramen knäcktes och kröktes under kraschen.
Elsystemet har bemästrats och plockats ner i sina minsta beståndsdelar. Onödigt skräp såsom lampsladdar och dumma "failsafe-patent" har skalats bort för att spara vikt och 1234758 kabelbrott/kortslutningar lokaliserats och eliminerats. Bränslepumpen brann upp och har nu ersatts av en bättre begagnad.
Kåporna har lappats ihop, slipats, spacklats, slipats......och slutligen lackerats.
Efter otaliga resor till fleninge MC-skrot har nu även de sista bitarna som undertray och toppkåpsram fallits på plats.
Boots, handskar och hjälm fick tyvärr skrotas, men dainesestället är iallafall på reparation......
Sist men inte minst ber jag att få tacka för all hjälp och goda tips under den senaste veckan.....
Här är resultatet efter en veckas blod, svett och tårar.......kommentarer och feedback välkomnas......
