Krasch-tråden

Här en tjej som kraschade riktigt ordentligt med hennes 600 nu den 14:de januari på en bana som heter Savannah:
http://blog.myspace.com/racergirl13

Blev nog lite mera svårsåld nu, fastän den är tjejkörd! :näsblod

Lägger in dom bilderna här med ifall.
 

Bifogat

  • DSCN5286.jpg
    DSCN5286.jpg
    127.8 KB · Visningar: 235
  • DSCN5287.jpg
    DSCN5287.jpg
    129.3 KB · Visningar: 343
  • DSCN5289.jpg
    DSCN5289.jpg
    121.9 KB · Visningar: 321
  • DSCN5290.jpg
    DSCN5290.jpg
    126.8 KB · Visningar: 689
Last edited:
Här en tjej som kraschade riktigt ordentligt med hennes 600 nu den 14:de januari på en bana som heter Savannah:
http://blog.myspace.com/racergirl13

Blev nog lite mera svårsåld nu, fastän den är tjejkörd! :näsblod

Lägger in dom bilderna här med ifall.



är det något med Ramarna från suggan lr minns att jag har läst att K5 lätt går av och att Jörgen Larsson skrotade ett ex antal ramar 05 :näsblod
 
minns att jag har läst att K5 lätt går av
Nej, K5:ans (om vi nu pratar om GSX-R1000) ramar går inte av lätt. Däremot har det funnits ett par fall, 3-4 st, där ramen gått av vilket ska ställas i proportion till hur många K5:or som skrotats världen över.
 
Nej, K5:ans (om vi nu pratar om GSX-R1000) ramar går inte av lätt. Däremot har det funnits ett par fall, 3-4 st, där ramen gått av vilket ska ställas i proportion till hur många K5:or som skrotats världen över.

se så gubben lugn nu :såjaponken :glömdet
 
Ouch...
Spännande sving de har. Är det alu, magnesium elelr kolfiber?

613.November-Test-Jerez-_Tag-2--Alvaro-Bautista_Aprilia-250ccm-WM___.jpg
 
Tycker det ser ut som en alusving (kolla vid axeln) med en integrerad hugger/hajfena som är skruvad i svingen (framför axeln). Kanske någon aerodynamisk fördel..?
 
Tycker det ser ut som en alusving (kolla vid axeln) med en integrerad hugger/hajfena som är skruvad i svingen (framför axeln). Kanske någon aerodynamisk fördel..?

Den är i kolfiber. Är en kit-del som man kan välja till om man är rätt förare hos aprilia. Är bara ett inlägg i alu där hjulaxlen sitter. :)

Vet inte om upplösningen räcker på denna bilden för att se kolfibret?
 

Bifogat

  • apriliasving.JPG
    apriliasving.JPG
    73.5 KB · Visningar: 454
Den är i kolfiber. Är en kit-del som man kan välja till om man är rätt förare hos aprilia. Är bara ett inlägg i alu där hjulaxlen sitter. :)

Vet inte om upplösningen räcker på denna bilden för att se kolfibret?

Vill man veta vad den kostar och vad man gör med den om man kastar sig lite för hårt.....:näsblod
 
Vill man veta vad den kostar och vad man gör med den om man kastar sig lite för hårt.....:näsblod

Har hört pris på den. Alvaro Molina är tydligen en av få utanför VM som fått leasa en sån. Inte ens alla i VM får lov att kunna få dom. Var inte en billig del att leasa iaf. Jag brukar komma ihåg onödiga gejjer, men nu kommer jag inte ens på vem som sa vad den kostade att leasa. Kanske dom som kör aprilia i Sverige vet det. Molina tyckte den var för styv och gillade inte känslan från den. Eller så var det så att han inte hade råd att köra med den.. :näsblod
 
Last edited:
Har hört pris på den. Alvaro Molina är tydligen en av få utanför VM som fått leasa en sån. Inte ens alla i VM får lov att kunna få dom. Var inte en billig del att leasa iaf. Jag brukar komma ihåg onödiga gejjer, men nu kommer jag inte ens på vem som sa vad den kostade att leasa. Kanske dom som kör aprilia i Sverige vet det. Molina tyckte den var för styv och gillade inte känslan från den. Eller så var det så att han inte hade råd att köra med den.. :näsblod

Tror några köpt, eller sluppit lämna tillbaka några kolfibersvingar. Har för mig jag sett någon engelsman med aprilia som haft kolfibersvingen på sin iaf.
 
Har hört pris på den. Alvaro Molina är tydligen en av få utanför VM som fått leasa en sån. Inte ens alla i VM får lov att kunna få dom. Var inte en billig del att leasa iaf. Jag brukar komma ihåg onödiga gejjer, men nu kommer jag inte ens på vem som sa vad den kostade att leasa. Kanske dom som kör aprilia i Sverige vet det. Molina tyckte den var för styv och gillade inte känslan från den. Eller så var det så att han inte hade råd att köra med den.. :näsblod

Det var min nästa följdfråga, hur har aprilia löst det med styvheten som normalt upplevs i kolfiber, det byggs ju in mer och mer flex i rätt riktning i ramar och svingar nuförtiden för ökad känsla.

Klart coolt men usch vad dyrt, tänk bara vilken mardröm att som meck sabba gängorna i bobinerna:näsblod
 
Tror några köpt, eller sluppit lämna tillbaka några kolfibersvingar. Har för mig jag sett någon engelsman med aprilia som haft kolfibersvingen på sin iaf.

Brukar alltid vara lite grejjer som smiter ut fastän det inte får det ibland.. :)

Jag försökte få en bit av en trasig kåpa från Fonsi Nietos aprilia. Men enligt mekarna där så skulle allt som var från aprilias kit som leasades lämnas tillbaka oavsett skick. Den kåpan var en kit-kåpa från aprilia såklart. KR gav dock bort alla sina kraschade kåpor till folk som ville ha dom. Tyvär kom vi ca 30 min för sent. Sista kraschade kåpsetet hade en 11 årig flicka fått då.. :näsblod
 
Back
Top