Krasch Tips

Dezert

flames
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kawasaki ZX-6R '99 med Rött Kåpglas och Röd Hugger
Krasch Tips??

Jo jag undrar vad man kan köra för att minska eventuella skador på hojen om man råkar lägga sig ner..

Farsan bromsade lite för hårt med frambromsen i 70-90km/h med brorsans hoj förra sommaren när han skulle köra den till uppkörningen i blött väder och gjorde ganska fina repor i sidan som synes på bilden nedan. De löste sig ganska bra för brorsan som fick sin uppkörning uppskjuten en dag och eftersom pappa betalade för självrisken på försäkringen så var de en ren vinst affär för brorsan oxå efter som han fick ett dynajet kit och remus helsystem istället för de trasiga lazer sliponet han hade :)
Samt att de var ganska sent på sommaren så han kunde åka på hojen tills säsongen var slut och sen lämna in den över vintern för reparationerna...

I alla fall de jag undrar över är hur bra hade kraschpuckar eller va de heter hjälpt vid ett sånt tillfälle?
Och vad kan man göra för att skydda hojen så gott de går vid en eventuell krasch. För de är ju inte helt billigt att byta kåpor...

Bifogat

• imgp00481.jpg
    imgp00481.jpg
    119.6 KB · Visningar: 400
Last edited:
Krashkåpor är nog inte helt fel. Visst, lite fulare kan det kanske bli men det är ju rätt bra mycket billigare som jag har förstått det.

Rätt placerade puckar hade hjälp en hel del. Lite repor får man räkna med men det hade inte blivit lika fult som det är nu.

Jag köpte 3 skateboards på sagoland i linköping för 89:- / st igår. 4 puckar för 89:- det är billigt. Sen gäller det att man vet hur / vart och med vad man skall sätta fast dom.

/HW

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back