Krasch - Svårare att få i växlarna...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jag kraschade (som vanligt) igår igen. Denna gången blev det en lowside i en vänstersväng - således landade hojen på vänstra sidan först (innan den fick för sig att volta ut i sandfållan med mig i släptåg) :kocko

Efter kraschen så känns växellådan lite trögare - mer metallisk ljud när man lägger i växlarna samt att friläget har blivit svårare att få i. Hojen fungerar dock utan anmärkning i övrigt och går bra.

Någon som har några idéer eller tips om hur man åtgärdar detta lilla fel ?

GSXR 600 -01 (-03ans motor.... men den e ju ändå lika som -01....eller :va )

//Anders

Riktigt vild chansning, men kanske någon låsbricka eller packning vid växelkorgen kanske hoppat ur läge, och därför läggs inte växlarna i lika lätt...

Annars..ingen aning..Oljeläckage? :confused:

Gpx skrev:
Kan inte va så att den där skruven som man kan höja o sänka för att justera in växlarna med har rört sig?

Det e nog inte omöjligt !

Ska fulmeka lite o hoppas på det bästa :)

Det är inte så enkelt så att kopplingen handtag/arm fått sig en j*vel och därför inte kopplar ur riktigt? Har du spel på vajer ? Borde ju inte vara några inre skador...

OT: Med risk för att ha helt fel. Var det möjligen du som gick av passet efter min krasch på Mittsverige i söndags??
Tycker mig känna igen meningen "also known as PorrAnders" från en tröja i depån!

Webspy skrev:
Jag kraschade (som vanligt) igår igen. Denna gången blev det en lowside i en vänstersväng - således landade hojen på vänstra sidan först (innan den fick för sig att volta ut i sandfållan med mig i släptåg) :kocko

Efter kraschen så känns växellådan lite trögare - mer metallisk ljud när man lägger i växlarna samt att friläget har blivit svårare att få i. Hojen fungerar dock utan anmärkning i övrigt och går bra.

Någon som har några idéer eller tips om hur man åtgärdar detta lilla fel ?

GSXR 600 -01 (-03ans motor.... men den e ju ändå lika som -01....eller :va )

//Anders

p.grip skrev:
OT: Med risk för att ha helt fel. Var det möjligen du som gick av passet efter min krasch på Mittsverige i söndags??
Tycker mig känna igen meningen "also known as PorrAnders" från en tröja i depån!

That´s me !

Hur mår Kawan så här efteråt ?

//Anders

All_to_slow skrev:
Det är inte så enkelt så att kopplingen handtag/arm fått sig en j*vel och därför inte kopplar ur riktigt? Har du spel på vajer ? Borde ju inte vara några inre skador...

Tror tyvärr inte det.

När hojen är avstängd o man ska lägga i en växel (eller friläget) utan kopling är det ett helt annat ljud o går trögare än förut :(

Den mår som en kung faktiskt, var ju en ganska lindrig vurpa jag gjorde.
Lite färg och spackel och ett nytt luftfilter sen är det bara att gasa vidare igen! :tummenupp

Det är inte så enkelt att du stukat eller fått in skit i det yttre länkaget? Vet ju inte hur det ser ut på din men min hoj skulle nog kunna tjura lite på växlarna om det blivit nån yttre åverkan.

Webspy skrev:
That´s me !

Hur mår Kawan så här efteråt ?

//Anders

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back