krasch puckar?

trojlee

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
GSX-R 600
Tja

Har börjat funta på att sätta på puckar på min båge ifall den skulle välta lr ngt sådant. Ngn som har bilder på olika monterade puckar??....vart köper man billigast i Sverige?
/
-T-

trojlee skrev:
Tja

Har börjat funta på att sätta på puckar på min båge ifall den skulle välta lr ngt sådant. Ngn som har bilder på olika monterade puckar??....vart köper man billigast i Sverige?
/
-T-
Jag köpte av negnit (sök under medlemmar). Han tillverkar själv och säljer för tvåhundra spänn paret. Jag tycker de är klart OK. Det ingår inga fästen dock. Billigast i Sverige? :tummenupp

köpte minna på s-racing och dom fungerar fint. finns bilder på deras hemsida.
krasch puckar används främst för att rädda ramen om jag inte har fel, men kan även rädda kåpor från total förstörels.

Wassup skrev:
köpte minna på s-racing och dom fungerar fint. finns bilder på deras hemsida.
krasch puckar används främst för att rädda ramen om jag inte har fel, men kan även rädda kåpor från total förstörels.

Mm...dom e fina där men kostar ju ~900:-.....lite dyrt..men det är nog väl värt om det skulle ske en olycka....
/
-T-

trojlee skrev:
Mm...dom e fina där men kostar ju ~900:-.....lite dyrt..men det är nog väl värt om det skulle ske en olycka....
/
-T-
det kan det nog va billigare än att kanske få köpa ny ram för att man klotar pucken knäcks för att avlasta ramen

Har hört att sk "nocut-puckar" (såna man inte behöver borra hål i kåpan för att montera) kan paja ramen vid en marksyning. Ligger det någon sanning i detta? Hade ju varit skönt att slippa borra i dyra kåpor.

jag behövde inte borra i minna kåpor för att sätta dit minna, tydligen om man klotar ordentligt så ska toppen på svamp pucken knäckas.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda