KRASCH Puckar till SV650s

UnderDOG skrev:
Det är ju inte så att pengarna är borta om det är det du menar, det är bara att det har tagit så förbannat lång tid att få dem levererade och nu har det endast kommit 5 st av 10... Men jag hoppas på att det dyker upp fler innan säsongen börjar iaf...

//A.

A, trodde det var en skurk inblandad. Håller tummarna för er skull. Skulle du råka få ett x-tra set felskickat till dig och du inte vet vad du ska göra med dem så köper jag dem gärna :)

När det gäller Puckar så är det väl ingen kvalitetsskilnad på plast eller metall?

/R

Humm, jag tycker det skulle kännas dumt att glida omkring på ett par puckar i metall, men det kanske bara är jag?
Nylon känns mer som "the right stuff"

Hade väl inte tänkt glida alls.

Förhoppningsvis så behöver man aldrig använda puckarna när de sitter på cykeln så (om kvallan är densamma oavsett vilket mtrl) frågan är vilken puck som är snyggast på SVn .

Har ett par koola NHL puckar.... :banana

Om du köper puckarna för att de ska se snygga ut, varför köper du då puckar?
Köper du effektsystem för att det är snyggare också? Eller fotpinnar som är högre monterade, eller en Öhlins bakdämpare???
Jag anser att det är skillnad på puck och puck, metall och plast.. Jag vill ha det som är det bästa för min hoj om jag skulle råka lägga den, inte det som är snyggast. Dock är jag inte så sugen på motorskyddsbågar, där drar jag gränsen...
Om man inte räknar med åtminstone risken att man lägger hojen så förstår jag inte alls vad man ska med puckar till.

//A.

UnderDOG skrev:
Om du köper puckarna för att de ska se snygga ut, varför köper du då puckar?
Köper du effektsystem för att det är snyggare också? Eller fotpinnar som är högre monterade, eller en Öhlins bakdämpare???
Jag anser att det är skillnad på puck och puck, metall och plast.. Jag vill ha det som är det bästa för min hoj om jag skulle råka lägga den, inte det som är snyggast. Dock är jag inte så sugen på motorskyddsbågar, där drar jag gränsen...
Om man inte räknar med åtminstone risken att man lägger hojen så förstår jag inte alls vad man ska med puckar till.

//A.

Kolla in mina inlägg igen.

Har ingen aning om det är ngn skilnad på kvalitén!? Skälvklart är man ute efter det bästa skyddet för cykeln då det är det som är syftet med puckarna, att skydda cykeln vid eventuell klotning. Men om det inte är ngn kvalitetsskillnad så väljer jag hellre en mindre anskrämlig puck i metall som enligt min åsikt är snyggare än de jag sett i plast/nylon.

I vissa fall har man fördel att kunna välja både form och funktion. T ex i dina exempel. Effektsystem; både snyggare, låter bättre och ger mer effekt; Öhlinsdämp; Bra funktion och i vissa fall snyggare.

:rullandeu

Jo, men jag tror att de flesta är överens om att plastpuckarna är bättre.
Detta pga lägre friktion mot asfalten.
Missuppfattade på så sätt att jag trodde att du var beredd att offra lite på funktionen för att få snyggare puckar.

My bad!

Ses vi på mässan?

//A.

No probs.

Var på mässan igår... Tycker den var bättre nu än för två år sedan.
Enda att anmärka på var att ovanligt få hade mässpriser plus att utställarna inte får sälja för mer än ett visst värde (typ 500kr). Pga den regeln har vissa vissa åtagit sig att skicka hem sakerna, inte alla tyvärr.

Letade efter puckar men måste missat dem :rolleyes:

Annars var allt väldigt bra planerat med skön atmosfär i hallarna.
Kanske tar en tripp till på Söndag med kamera. Har förmåga att alltid fastna i Ducce- och apriliamoterarna :kär

Ett tips är att ladda kortet och avstå från lördag. Kan bli lite knökigt har jag hört.

/R

UnderDOG skrev:
Jo, men jag tror att de flesta är överens om att plastpuckarna är bättre.
Detta pga lägre friktion mot asfalten.
//A.

Du menar väl att plastpuckarna har högre friktion än dito av metall mot asfalten ? :confused:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park