Video Krasch pga fotstöd.

Aj!
Tur man plockat bort det!

Byglas väl för övrigt när det strular, kanske idé att fixa istället......

Min 1993 HD Sportster har ett smart och helt strömoberoende varningssystem. Om man glömmer stödet, så sticker det ut en lång kromad stålstång under motorn på vänster sida.

Last edited:
Det är mycket strul kring tekniken med sidostödets brytarknapp så oftast brukar de kopplas bort, trist att inte motorcykeltillverkarna kan göra det pålitligare.

ser ut som att han fäller upp stödet i volten.

Tycker det ser ut som att han har hojen upprätt när han börjar volta? Nöp han bromsen eller orsakade stödet volten?

Stödet skrämde honom väl bara ser det ut som, sen nöp han frambromsen när han såg att han var på väg ner i diket?

Stöd är livsfarligt,,, jag la mig i söndags,,,,,,,,,,,,,,, när jag stannade i depån på Sviestad. Jag stannade och min vänsterfot petade ner stödet så fint och jag började på att luta hojen mot stödet när samma djävla vänsterfot som fällde ner stödet petar upp stödet och gammal och senil som man är så hinner jag inte få ut skanken utan lägger mig pladdask in i grannens depåtält där de skruvar på en gammal rutten sidvagnsracer som jag en stund innan kollat snett på och tänkt: Hur fan kan man hålla på med sånt skit.

Den bjuder jag på. hahahaha

Tycker hon gör vad hon kan för att rädda situationen. Försöker svänga, inser till slut att det inte går och bromsar satan för att få ner farten innan det bär av ner i diket. Hoppas att hon klarade sig utan men.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien