krasch och bruten fot

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
behöver väl igentligen inte skapa någon ny tråd om detta men iaf ;

vart och tränat och klockan är väl runt 21.00 helt själv på lite öde träningslokal i ett avlägset bostadsområde, åker därifrån och bara små ryckte upp den lite grann på ettan, går ner för att ta en kurva och jag tror att jag hann bromsa, men plötsligt så bara flyger jag av cyckeln och slår i huvet och diverse delar, tror jag fick fotpinnen över fötknölen för den blev krossad =) ställer upp cyckeln och går runt den för att kolla vad som hänt, börjar känna mer och mer smärta i foten, hehe den visa sig vara bruten och lite annat ont med foten, undrar varför, hade ju spänt mina tech 6 hyffsat hårt tycker jag, ?? :va

vet inte vad som hände, kan ha vart så att jag satte framhjulet lite snett eller vid lite grus eller nåt, (har dåligt framdäck) men ah ni ser ju hur lätt sånt här skit kan hända, nu är jag sjukskriven i 6 vecker :fyllisar

tat lungt !

Roman av: Figge Gitzin

Inte bra hörredu, inga andra blessyrer?Men det fixar sig nog ska du se,lite knepigt kanske att läka fotknölen bara.Se det från den ljusa sidan, du slipper jobba på ett tag iallafall :banana

då har du gott om tid o få ordning på hojen..
tänka alla soppapengar du spara..kanske du får råd med ett 710 kitt :tummenupp

hu gick de me hojen då?

sammanträffande...

Gitzin skrev:
behöver väl igentligen inte skapa någon ny tråd om detta men iaf ;

vart och tränat och klockan är väl runt 21.00 helt själv på lite öde träningslokal i ett avlägset bostadsområde, åker därifrån och bara små ryckte upp den lite grann på ettan, går ner för att ta en kurva och jag tror att jag hann bromsa, men plötsligt så bara flyger jag av cyckeln och slår i huvet och diverse delar, tror jag fick fotpinnen över fötknölen för den blev krossad =) ställer upp cyckeln och går runt den för att kolla vad som hänt, börjar känna mer och mer smärta i foten, hehe den visa sig vara bruten och lite annat ont med foten, undrar varför, hade ju spänt mina tech 6 hyffsat hårt tycker jag, ?? :va

vet inte vad som hände, kan ha vart så att jag satte framhjulet lite snett eller vid lite grus eller nåt, (har dåligt framdäck) men ah ni ser ju hur lätt sånt här skit kan hända, nu är jag sjukskriven i 6 vecker :fyllisar

tat lungt !

Roman av: Figge Gitzin

Var ute och tränade på ett industriområde igår... låg stabilt på 3´an i låga varv och försökte köra så högt som möjligt - vips så var man på akuten :3freak Fick fotpinnen över höger fot och stukade till den. Öm precis överallt men inget brutet iaf... Snygg start på semestern? :hihi Jaja man lär sig av sina misstag :hihi

hehe jo som sagt vi spar ju soppa pengar iaf, =) och till slut så blir det nog ett 710kit också!

ja fyy faan va fort det går när det väl händer, ingen andra chans där inte! =/

ja man kan tacka crossdojerna för att fötterna e kvar :död
men faen vad spännen de går åt :3freak

Trist!
Men som sagt gott om tid att fixa hojen och byta till 710-kitt :yoparty .
Krya på dig/ Billson. :pannkyss

Tack tack!, får sysselsätta sig med det som sagt och hänga på forumet =)
väldigt skönt att det inte hände så mycket med hojen iaf,

Skönt att höra att det finns flera som har samma problem. Jag fick 8 veckors ledighet för en öppen fraktur på fotleden utförd på cykel.

Nåja krya på dig och passa på att träna balansen på kryckorna!!

Välkommen in bland kryckfolket :tummenupp
Vi får väl skapa ett eget forum som heter

krycko.com
kryckor.nu
sportkrycka.com
:rolleyes:

Själv så är jag inne på min 3vecka med brutet ben, gips från tår till knä :gnissla

Jobbigt att gå på kryckor men blir bättre. Värre när du tex skall ta med ett glas vatten från köket och inte får det med dig för armarna är upptagna av kryckorna :3freak

Mycket uteserveringar har det blivit istället för mc-åka :fyllisar

Krya på sig!

Fanken vad trist Fredde ... :död ...
Kan trösta dig med att för min del var det vänster fot ... kryckor och div ...
Verkar som det är vad det kostar att prova gränserna med hojen ... :brinnerupp

Slog du över eller som sagt var det snett framdäck ?

nae men det är ju det som är så jobbigt, asså jag testade inga gränser utan enbart bara små lyfte framhjulet kankse högst 50 cm i 5 meter kanske och i lågfart, men jag minns inte så mycket, jag vet inte varför det hände, om jag satte ner framhjulet lite på snedden eller om jag satte framhjulet i lite grus och det kaste direkt åt sidan för att precis vid nedslaget så följer jag liksom med cyckeln ner så jag kan inte haft nåt fäste i framdäcket om det nu inte va så att jag satte det snett och flög över lite snett men nae det tror jag inte.
skulle inte fått de skadorna på mig eller på cyckeln då..

har varit på semester, (danmark runt på kryckor ingen hitt!), blev påfyllnad i barskåpet nu iaf ! =)

vad hände med dig micke? har du soppat i nyligen?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka