Krasch med rådjur (varning för bild)

stackars rådjur men tur ändå.. hade du träffat han på mitten så hade det nog blivit fan så mycket värre för dig! för det hade ju knappt kunnat gå sämre för rådjuret...

Barnsligt att lägga upp en sådan här tråd. Rådjur utan huvud? Ska jag bli impad eller?

hehe.. kottigt varre mannen!

paminner om nar jag och min kamrat pajja ett radjur med bil utanfor Spillan, tog en sten for att avsluta sprattelet, sen in i trunken, hans farsa laga till det sen.. sadel.. mumsfilibabba! det va tider det! vattenskidor och brudar o.. blah blah

Last edited:
Var sjukt nära att klippa ett rådjur själv på bulten i höstas, de bara ploppar upp från ingenstans. Men det var glömt 5 sekunder senare!

Barnsligt att lägga upp en sådan här tråd. Rådjur utan huvud? Ska jag bli impad eller?

Top 3 mest idiotiska svar i år. :huvet

Hmmm...du kanske skulle varnat känsligt folk för bilderna först

Den ena e ju ganska slabbig om man säger så.

Roligt att du klarade dig bra i alla fall, var själv nära att smälla med ett rådjur för inte så länge sen.

Gött mos att du klarade dig så bra med tanke på att det blev viltstek hela vintern. Inte blodig stek dock eftersom det mesta röda verkar ha hamnat i Eskilstunas kommunala avlopp.

För att citera (förhoppningsvis) 99% av sporthoj.com, "du kör väl med helställ i fortsättningen"? :pannkyss

Jag säger som min körskolelärare sade:
"Kör man tillräckligt fort så hinner ingenting hända."

vilken jävla headshot! gav rådjuret dig blicken :jisses

du hade grymmm änglavakt!

Last edited:
Ändrade rubriken åt dig. Sjukt att man kan klyva ett rådjur så där. Får man fråga hur fort det gick?

Gött mos att du klarade dig så bra med tanke på att det blev viltstek hela vintern. Inte blodig stek dock eftersom det mesta röda verkar ha hamnat i Eskilstunas kommunala avlopp.

För att citera (förhoppningsvis) 99% av sporthoj.com, "du kör väl med helställ i fortsättningen"? :pannkyss

Självklart blir det helställ i vår :) Ett sådant överkroppsskydd som jag använde känns lite mer robust och kanske skyddar bättre mot benbrott och så (?), medan ett skinnställ skyddar huden och köttet bättre. Och i mitt fall var det ju just en sådan olycka.

Hmmm...du kanske skulle varnat känsligt folk för bilderna först

Den ena e ju ganska slabbig om man säger så.

Själv måste jag nog säga att man nog har blivit avtrubbad av alla bilder å filmer på trasiga å skadade hojar. dock va det juh bara en suzka mindre denna gång så ingen större skada skedd :D :gnissla :tummenupp

jag skulle inte åka en meter utan skinnstället i fortsättningen om jag vore du..din tur e liksom förbrukad....

tur att du klarade dej så bra som du gjorde!! jag har delat på ett rådjur jag med och klarade mej..... det var nog den höga farten som räddade mej den gången!

För många år sen var det en kompis som påstod att han prickat ett rådjur på mitten och nästan delat det i två halvor. Jag har alltid tvivlat på om det kan vara sant, men när jag ser bilderna så inser man ju vad som kan hända.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT