Krasch i Karlstad.... avled

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Ravetrancer skrev:
Vi har träffats ett par ggr Lövis, du va en sjukt rolig kille....speciellt på fyllan med Blom, hade sett fram emot att träffa er i på SHfesten i år igen. HAr en sån där äcklig klump i magen av olustkänslor nu, vet precis hur alla närmsta runt omkring dig känner sig nu och det får en att bli mycket ledsen:(
Blom: Jag vet att ni stog varandra nära, det blir jobbigt ett tag, men man får intala sig att dom finns med en i varenda kurva som man själv tar.....

Kjelle: Dig tänker jag på met just nu faktiskt, jag vet hur hårt du tog det förra ggn när en av era bekanta gick bort. KOmmer väl ihåg samtalet vi hade på SHfesten det året, och jag kommer ihåg hur jag sa att klart du skall köra hoj, vet hur dåligt du mådde då.... Och nu händer det igen, så sorgligt, fast denna gång så tänker jag inte säga samma sak igen, du gör som du själv vill. Försök att stödja varandra så gott det går nu killar.
Jag ville inte köra hoj när Timmy gick bort för dryga året sen. Men men, suget kom tillbaka ganska så fort och man vart uppe i sadeln ganska fort igen, men jag har märkt att mit körbeteende ändrats sig ganska så mycket sen innan. VArje gång man sätter sig på hojen så tänker man på dom som dött på sina mc som man känner till och man blir mycket mer vaksam mot all trafik runt omkring en.

Hur som, jag beklagar verkligen och jag hoppas att ni tar er genom detta tillsammans.

Till Lövis familj vill jag skänka mina tankar också, var nära varandra bara....

Till Lövis: Mycket beklagligt att du går bort nu i dina bästa år, sorgen du lämnar efter dig kommer att vara obeskrivlig. Många kommer skylla det på den där motorcykeln, men det går inte att göra så, för du älskade den där motorcykeln, det var ju inte dens fel, enda felet var ögonblicket. Och ögonblicken är inget vi kan råda över, utan är nåt vi får leva med, det är det som också gör livet till vad det är. Vila i frid nu Lövis och hälsa mina vänner Timmy och Sam från mig.

R.I.P

Mvh Saso


Ruggigt bra skrivet Ravetrancer.

V.I.F Lövis från Karlstad.

/O
 

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Pörtom
Hoj
sextresex ninnnnja
Saknar ord..... Tårarna e inte långt borta... Vila i frid "hojbroder"
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Vill från mig och hela PBR passa på och tacka alla er därute som deltager i sorgen och tänker på Lövis, både ni som kände honom och ni andra. Många av er har ju varit med om liknande saker. Era ord värmer, ska ni veta. Hoppas Lövis familj också får möjlighet att läsa detta.

En kurskompis' farsa, som är stor kirurg i Grekland, sa en gång att varje läkare har en egen kyrkogård som man besöker innan man somnar på nätterna, och det stämmer nog. På samma sätt tror jag att många hojåkare har detsamma. För de flesta av oss i PBR innehåller nu denna kyrkogård minst två gravar. Hoppas desperat på att det inte skall behöva bli fler nu.

Vi har pratat och enats om 2 saker, dels att de flesta av oss kommer att fortsätta köra hoj på ett eller annat sätt trots det inträffade, dels också att vi kör SH-festen som planerat. Lövis hade nog inte velat ha det annorlunda.

Och snälla, snälla, snälla ni, kör med insidan och ta inga onödiga risker. Det räcker nu!

//Kjelle
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
som kjelle skriver.. tack för alla fina ord. även jag funderade på att lägga ner hojåkandet ett tag men har nu beslutat mig för att köra den här sommaren oxå.

tänker på dig lövis :(
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Inget trevligt man möts av här på Sporthoj när man vill läsa om annat.. så dyker det upp allt för ofta om olyckor !

Det känns i hela kroppen varje gång ngn skall behöva mista livet för ngt man tycker är riktigt roligt att göra nämligen köra hoj så blir det på det här viset!

Mina tankar går till närstående släkt & vänner :( :gråta

Snälla TA DET LUGNT alla .. jag vill inte höra att ngn mer far illa när jag vill läsa om annat på Sporthoj.com
Tänk inte... det händer bara andra, utan tänk att det kan hände mig själv !
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sitter här med tårar i ögonen.
Kände inte Lövis men lider med familj och vänner. Är själv 69:a och har också en dotter. Kan inte ens föreställa mig den otroliga sorg alla ni i Lövis närhet måste känna och jag hoppas ni har styrkan och ger varandra det stöd ni behöver för att ta er igenom detta.

Att ett ungt liv kan ryckas ifrån oss alla så fort, så onödigt, så otroligt sorgligt.

Vila i frid Lövis och titta ner på oss andra hojbröder/hojsystrar. Försök hålla en vakande hand över oss.

Till alla i PBR - Otroligt starkt av er att genomföra SH- festen trots det som har hänt.
Mina tankar till er.
 

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Känner inte heller "Lövis", men, ja vad ska man säga... Känns lika hemskt ändå.
Mina tankar går till hans nära och kära, familj, PBR osv.


V.I.F

:(
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Jag va mycket nära att lägga ner åkandet och är det fortfarande, men va uppe i sadeln i lördags för första gången sen olyckan, det kändes inte bra och jag har fortfarande inte beslutat hur jag ska göra, det är ett beslut som jag kommer låta växa fram. idag va det dax att åka igen och det känns inte speciellt skoj, jag känner inte samma glädje i att åka längre, men jag kommer att ge det en möjlighet att komma tillbaka igen det kommer säkert ta tid sprecis som sorgen efter våran klubbkamrat. jag säger som alla andra kör försiktigt
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
jag var ute idag med Anol för första gången sen Lövis olycka, det var inte lika kul som det brukar vara, vi tog det mycket lungt och bromsade friskt innan korsningar och utfarter. Låt lära av vad som hände med Lövis. Kör försiktigt.
 

Jonsson

Tänker på Lövis
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Hallsberg
Hoj
Ingen numera :(
RIP Micke, Jag läste dödsanonsen idag och höll på att bryta ihop, Jag har inte varit så aktiv på forumet, så jag visste inte.

Saknar dig kompis.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Hoppas att begravningen var fin.. önskar att jag kunde varit där. Saknar dig Micke!! :gråta
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
3st på en vecka man blir så arg och ledsen känner ingen av dom på så sätt men iallafall.hoj åkandet är en form av brödraskap både i vått o torrt.
håller på med mc kortet nu och man känner sig lite villrådig när man läser såna här trådar :(
men man brinner för mc hojar och det gjorde säkert dom som gav sina liv för det ochså men vilket pris att betala det är inte rätt så är det bara.
vila i frid mina hojåkande bröder vila i frid.
 

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Sverige
Hoj
Svår abstinens och stor risk för återfall
R.I P.

Mer finns inte att säja...

Känner inte vem det handlar om fast lika tråkigt är det alltid när någon förlorar livet.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Mitt varmaste medlidande till alla anhöriga!

Lyckligtvis har ingen i min bekanskapskrets eller släkt avlidit till följd av MC olycka, men man får sig en ordentlig tankeställare när man läser det här!

Man tänker på alla gånger man vridit på gasrullen lite extra och chansat lite mer än man borde. Lyckligt har det slutat hittills, men någon gång kommer lyckan vända.


Vila i Frid Lövis
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Maverick skrev:
Hoppas att begravningen var fin.. önskar att jag kunde varit där. Saknar dig Micke!! :gråta

Begravningen var fin och värdig, men också tung, mörk, och vidrig på det sätt som begravningar av människor som dött alltför unga kan vara.

Hoppas slippa gå på fler begravningar nu. Period.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top