Krasch & änglavakt..

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Statoil i Åkersberga C har öppet dygnet runt! ;)

Har du försäkring på hojen är det väll bara ringa dem så får de fixa en bärgare!

Skönt att man inte tog den planerade kvällssnurren ikväll då för jag orkar inte ta hand om en till efter gårdagen...

GRATTIS!:pannkyss
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Lt Jake skrev:
2424510Gjorde i eftermiddags en lowsider i en kurva. ca 100km/h, kanade med hojen ca 20 meter, hojen ner i diket, jag flyger över rakt in i en sten med ryggen först, sen kommer hojen som har studsat och landar rakt på mig..
ahaa, det var du killarna från räddningstjänsten snackade om när dom hjälpte mig och sign. punkar'n när han klotade precis efter bulten vid femtiden idag!
Sjysst att det gick bra för dig.. punkar'n bröt ett ben i högerhanden o fick en smäll på röva.. annars klarade sig han bra..
Fattar inte, hans blade blev överkörd av en beirutmerca. Han knallar därifrån som knappt nåt hänt!
bilder på hans, nu rätt ledsna fireblade..
 

Bifogat

  • DSC00222.JPG
    DSC00222.JPG
    68.2 KB · Visningar: 273
  • DSC00224.JPG
    DSC00224.JPG
    68.7 KB · Visningar: 248

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
illebror skrev:
2424830 Shit pomfritt! Har du nån uppfattning om varför du lowside:a? oljefläck eller bara pressat för hårt? Nyfiken på bilder!

Gick för fort.. hade fotpinneskrap men mittlinjen kom bara närmare.. tror det var linjen som fick det att släppa.. Slarvigt av mig, kan vägen och blev övermodig. Kurvan i sig är lömsk och påminner lite om transformatorkurvan på boge för er som känner till den.
I väggrenen står en minnessten, två år gammal, för en kille som inte hade samma tur som jag.. tror jag har haft mer tur idag än jag först insåg. Har fått ett snyggt bikupemönster rakt över ryggraden där jag slog i stenen.

Sätt på er skydden för helvete!/J.

duccen900ss skrev:
2424950 Statoil i Åkersberga C har öppet dygnet runt! ;)

Har du försäkring på hojen är det väll bara ringa dem så får de fixa en bärgare!

Skönt att man inte tog den planerade kvällssnurren ikväll då för jag orkar inte ta hand om en till efter gårdagen...

GRATTIS!:pannkyss

Ska bärgas imorgon, måste åka dit och larma av först.

Ja, den är helförsäkrad.. tur det för inte en del är oskadad på hela skiten..
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Otäckt!

Underbart att du klarade sig så pass bra och med så många otäcka dödsolyckor så ska fan någon detta året ha turen att klara sig så pass bra som du.

:tummenupp
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Lt Jake skrev:
2425306 Gick för fort.. hade fotpinneskrap men mittlinjen kom bara närmare.. tror det var linjen som fick det att släppa.. Slarvigt av mig, kan vägen och blev övermodig. Kurvan i sig är lömsk och påminner lite om transformatorkurvan på boge för er som känner till den.
I väggrenen står en minnessten, två år gammal, för en kille som inte hade samma tur som jag.. tror jag har haft mer tur idag än jag först insåg. Har fått ett snyggt bikupemönster rakt över ryggraden där jag slog i stenen.

Sätt på er skydden för helvete!/J.



Ska bärgas imorgon, måste åka dit och larma av först.

Ja, den är helförsäkrad.. tur det för inte en del är oskadad på hela skiten..


Jag vet också vad tur är:tummenupp Dryga tre veckor sedan nu fast jag klantade mig nog än mer då jag ju körde som jag kände vägen fast jag inte gjorde det...
Lömskt ställe det med, där jag gick av. Bara massa åker på båda sidor om vägen och en sketen stolpe. Och nog fa..n träffar jag den.


/Uffe
 

Mr_100%

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
På landet
Hoj
Ingen just nu
Ring assistancekåren(krages bilbärgning) 087687995 så hjälper dom dig att få den till en verkstad.

Ps hälsa från kåren i kungsör Ds
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
ouch!

Skönt att du klarade dig så pass. Man blir så oerhört förvånad när man inser hur långt man faktiskt glider på asfalt.
Jag har också mitt ryggskydd att tacka. Det var några år sedan jag åkte in i taggtråd med ryggen först.

Kya på dig!

Mvh
CR
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fan så synd på din S3:a, av det jag sett på dina bilder så är (var) den ju lätt den ballaste S3:an jag sett :(. Men jävligt bra att du klarade dig utan större skador! :)
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Får tacka för alla upplyftande ord.
Idag är jag riktigt öm i kroppen, fick nog lite stryk ändå.

Nu behöver jag en hoj som jag kan göra fetare nedlägg på.. 675 kanske?
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Lt Jake skrev:
2426536 Får tacka för alla upplyftande ord.
Idag är jag riktigt öm i kroppen, fick nog lite stryk ändå.

Nu behöver jag en hoj som jag kan göra fetare nedlägg på.. 675 kanske?

Skönt att höra att det gick så pass bra med dig iaf!
Mör i kroppen blir man på köpet.

Om fotpinnen skrapar i så hänger du för lite (eller så kör du för fort :rolleyes: :D ), det fick jag lära mig i min alldeles egna crash

En 675:a skulle nog sitta fint att åka runt på lite bankörningar på, läcker som satan är den iaf :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top