Fick hojåterfall förra året. Då kunde man på sin höjd få lite kramp i höfternade första långa körningarna.
Hade riktiga långkörningspremiären för i år i går, nästan 10 grader ju.
Helt underbart om det inte hade varit för att det nästan direkt började krampa i höfterna.
Blev rätt jobbigt till slut och jag avbröt efter en timmes körning.
Kör mer så släpper det säger nog en del av er och det stämmer säkert.
Kunde knappt sova inatt av värk och nu känns det som jag har en sjujäkla "träningsvärk" i höfterna.
Vad är då skillnaden från förra året?
Äldre givetvis, mitt nya (första skinnstället någonsin) använde jag dessutom igår.
Otränad, tror inte det. Kanske lite dålig på att stretcha.
Personligen tror jag på skinnstället och att jag är dåligt stretchad.
För jag hade inte full rörelseförmåga med stället på vilket gav mig en lite annorlunda sittställning.
Antagligen blir det bättre när man börjar köra mer och stället tänjs ut.
Vad tror ni andra?
Vad kan man förebygga krampen med eller har jag sagt det själv ovan?
Hade riktiga långkörningspremiären för i år i går, nästan 10 grader ju.
Helt underbart om det inte hade varit för att det nästan direkt började krampa i höfterna.
Blev rätt jobbigt till slut och jag avbröt efter en timmes körning.
Kör mer så släpper det säger nog en del av er och det stämmer säkert.
Kunde knappt sova inatt av värk och nu känns det som jag har en sjujäkla "träningsvärk" i höfterna.
Vad är då skillnaden från förra året?
Äldre givetvis, mitt nya (första skinnstället någonsin) använde jag dessutom igår.
Otränad, tror inte det. Kanske lite dålig på att stretcha.
Personligen tror jag på skinnstället och att jag är dåligt stretchad.
För jag hade inte full rörelseförmåga med stället på vilket gav mig en lite annorlunda sittställning.
Antagligen blir det bättre när man börjar köra mer och stället tänjs ut.
Vad tror ni andra?
Vad kan man förebygga krampen med eller har jag sagt det själv ovan?
Kan du ha varit i "bättre" träningsskick förra året än vad du är idag? Om du rör på dig kontinuerligt på något sätt utöver till och från bilen eller kylskåpet, så kan du kringse detta..men är det så att det är du själv som är dåligt tränad så börja röra lite mer på dig, ut och gå promenader, jogga, kör på gym, muskler är en färskvara så man kan inte leva på gamla meriter på den biten, det kan mycket väl vara så att du är mera spänd första turerna oxå.
)så är det bara att inseatt kroppen "läker" inte lika fort som när man är 20, vid sträckningar, ryggont mm och det försämras allt mer med åldern, men man kan förebygga genom hålla sig i bra skick