Kramp i vaden, hjelp..., kan inte köra bil.

Stödstrumpa? Ett riktigt tecken på att man börjar bli gammal...

"Kul" att du ställer frågan förresten, jag vaknade upp med exakt samma sak i går!
För mig räckte det att stretcha och knäcka ryggen (kanske en nerv som låg i kläm) men jag känner fortfarande av det.

Thank`s det är faktiskt lite bättre idag, druckit massor och slarvar faktiskt med det på dagarna, det blir ju 7 - 8 koppar kaffe och det är ju vätskedrivande så det räcker.

Bra att det verkar lösa sig. :tummenupp
Resorb är fint att återställa salt/mineralbalansen i kroppen med.

Anmärkningsvärt är dock att OT på sporthoj ligger över husläkaren på priolistan när det skall diagnostiseras sjukdomar och krämpor... :tungan

Kalcium hjälper musklerna att dra ihop sig, magnesium hjälper musklerna att slappna av, så har du en obalans där så får du muskelkramper. Alla mjölkprodukter innehåller mycket kalcium, så det får vi i oss mycket av, magnesium är det dock lätt att få brist på.

Anmärkningsvärt är dock att OT på sporthoj ligger över husläkaren på priolistan när det skall diagnostiseras sjukdomar och krämpor... :tungan

Well, på SH behöver man ju inte beställa tid och ta ledigt.
Dessutom får man ju en massa prognoser man inte hade en aning om att dom fanns :tummenupp

Bra att det verkar lösa sig. :tummenupp
Resorb är fint att återställa salt/mineralbalansen i kroppen med.

Sh slår iaf den genomsnittliga allmänläkaren på valfri vårdcentral på fingrarna...

Men det är ju bara tunnisar som springer hos läkare. De hårda killarna föredrar att lyssna på gissningar på ett nätforum istället.

Jag fick fetekramp i vaden på Hultsfred sista dagen, tror ganska säkert på att det berodde på vätskebrist. Nu efter en vecka känner jag fortfarande av det när jag stretchar. Visserligen ytterst lite men ändå.

Min första tanke var "drick mer vatten!" Tre liter per dygn ska du ha. Själv har jag börjat, på jobbet, att när jag är sugen på en kopp kaffe så hämtar jag ett glas vatten istället. Funkar förstås inte när man behöver morgonkaffe eller så, men det blir iaf lite mer vatten.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!