Micke-cbr600
Duke´n
- Gick med
- 7 Mar 2003
- Ort
- Karlskoga
- Hoj
- CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)
Godkväll
Köpte nyligen en gpz600r -85 som gått enligt mätare ca 7000 mil.
Senaste besiktning 2008 så den har stått mer eller mindre still sedan 2010.
Jag vet inget om hojjen från tidigare ägare, skum snubbe jag köpte den av som bara haft den några veckor !! Skumt ? ja, men snubben i sig va bra skum rakt igenom
Ett av stiften satt löst, gummina mellan luftburk o fuggar deformerade och inte monterade efter ordning, försökte åtgärda detta men de är för gamla och stela för att det ska gå.
Ska man köpa nya gummin som verkar svårt att få tag på eller montera bort luftburk o montera öppna filter ?
Tickar tydligt kall som varm, lågt varv/högt varv, hoppas på att detta är ventilerna som behöver justeras ?
Nu till det jag oroar mig mer för.
Vid Mycket låg tomgång knackar/slamrar det kraftigt, minsta lilla gas så försvinner det.
Det hörs till och från på tomgång, knackar när motorn går ner lite mer i varvtal.
För övrigt så går den orent och svarar inte direkt på gasen utan måste få nån sekund på sig att få upp varvet fullt ut, skit i fuggarna/munstycken ? Nån som prova CRC´s förgasarrengörnings spray, funkar det ?
Hur beter sig hojjen när fuggarna är osyncade ?
Har beställt rep.handbok som borde ramla ner i lådan vilken dag som helst.
Köpte nyligen en gpz600r -85 som gått enligt mätare ca 7000 mil.
Senaste besiktning 2008 så den har stått mer eller mindre still sedan 2010.
Jag vet inget om hojjen från tidigare ägare, skum snubbe jag köpte den av som bara haft den några veckor !! Skumt ? ja, men snubben i sig va bra skum rakt igenom
Ett av stiften satt löst, gummina mellan luftburk o fuggar deformerade och inte monterade efter ordning, försökte åtgärda detta men de är för gamla och stela för att det ska gå.
Ska man köpa nya gummin som verkar svårt att få tag på eller montera bort luftburk o montera öppna filter ?
Tickar tydligt kall som varm, lågt varv/högt varv, hoppas på att detta är ventilerna som behöver justeras ?
Nu till det jag oroar mig mer för.
Vid Mycket låg tomgång knackar/slamrar det kraftigt, minsta lilla gas så försvinner det.
Det hörs till och från på tomgång, knackar när motorn går ner lite mer i varvtal.
För övrigt så går den orent och svarar inte direkt på gasen utan måste få nån sekund på sig att få upp varvet fullt ut, skit i fuggarna/munstycken ? Nån som prova CRC´s förgasarrengörnings spray, funkar det ?
Hur beter sig hojjen när fuggarna är osyncade ?
Har beställt rep.handbok som borde ramla ner i lådan vilken dag som helst.