lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
På min gammelgixxer från -86 har jag en del strömförbrukare som jag måste ha, och nu verkar det som om generatorn inte riktigt räcker till. Någon som vet om det finns någon passande generator från annan GSX-R eller Bandit som ger mer kräm?
Jag har väldigt svårt att hitta info om hur många watt generatorerna från olika årsmodeller av GSX-R och Bandit ger, så kan någon hjälpa till med det så hade det varit kanon! Generatorerna från dessa modeller borde väl gå att skifta lite hit och dit eftersom det mesta passar mellan dessa motorer?
Någon som har koll?
Problemet är att jag har olika laddtryck beroende på om jag har halvljus eller helljus. Har en Apexi AVC-R laddtrycksstyrning, och när jag krämar på med helljus (halvljuset är fortfarande tänt då så det blir 60w extra) så sjunker laddet med 2-3 hekto. Antar att Apexin får lite lägre spänning när helljuset slås på eftersom alla elektriska pumpar och grejor gör att generatorn redan ligger på gränsen av vad den klarar av, och då arbetar den väl lite långsammare. Har ju en solenoid som slår fram och tillbaka för att pysa ut rätt mängd luft för att få det laddtrycket jag ställt in, och får den helt plötsligt lägre spänning så blir det väl så. Tror jag. Det är min teori iallafall
Kommer inte på något annat.
Har dessutom en Acewell hastighetsmätare, en soppapump och en returpump för oljan från turbo till tråg som drar en del.
Ja, jag skulle kunna koppla ur halvljuset när helljus är tänt (på något sätt. Jag är ingen ninja på el...) men jag gillar att synas nu så mycket ljus är bra. Har blivit en fegis, men med en liten dotter där hemma så syns jag hellre än ser tuff ut. Svart hoj och svart skinnställ syns inte mycket, så jag kompenserar med helljus + halvljus och gul reflexväst. Ser kanske dumt ut, men det skiter jag i.
Jag skulle ju också kunna fixa en oljepump som drivs av veven men det har jag inte tid att hålla på med. Får inte plats heller, så då måste jag gjuta om kåporna igen. Tid har jag brist på just nu så jag gör heller något enklare och behåller min Biltema oljepump.
Så någon som vet något om Suzukis generatorer?
Jag har väldigt svårt att hitta info om hur många watt generatorerna från olika årsmodeller av GSX-R och Bandit ger, så kan någon hjälpa till med det så hade det varit kanon! Generatorerna från dessa modeller borde väl gå att skifta lite hit och dit eftersom det mesta passar mellan dessa motorer?
Någon som har koll?
Problemet är att jag har olika laddtryck beroende på om jag har halvljus eller helljus. Har en Apexi AVC-R laddtrycksstyrning, och när jag krämar på med helljus (halvljuset är fortfarande tänt då så det blir 60w extra) så sjunker laddet med 2-3 hekto. Antar att Apexin får lite lägre spänning när helljuset slås på eftersom alla elektriska pumpar och grejor gör att generatorn redan ligger på gränsen av vad den klarar av, och då arbetar den väl lite långsammare. Har ju en solenoid som slår fram och tillbaka för att pysa ut rätt mängd luft för att få det laddtrycket jag ställt in, och får den helt plötsligt lägre spänning så blir det väl så. Tror jag. Det är min teori iallafall

Har dessutom en Acewell hastighetsmätare, en soppapump och en returpump för oljan från turbo till tråg som drar en del.
Ja, jag skulle kunna koppla ur halvljuset när helljus är tänt (på något sätt. Jag är ingen ninja på el...) men jag gillar att synas nu så mycket ljus är bra. Har blivit en fegis, men med en liten dotter där hemma så syns jag hellre än ser tuff ut. Svart hoj och svart skinnställ syns inte mycket, så jag kompenserar med helljus + halvljus och gul reflexväst. Ser kanske dumt ut, men det skiter jag i.
Jag skulle ju också kunna fixa en oljepump som drivs av veven men det har jag inte tid att hålla på med. Får inte plats heller, så då måste jag gjuta om kåporna igen. Tid har jag brist på just nu så jag gör heller något enklare och behåller min Biltema oljepump.
Så någon som vet något om Suzukis generatorer?