Krachpuckar till Husa

tellskog skrev:
Vill tacka för alla tips.
Köpte mig en skateboard på BR för 99:- i förmiddags och en M10 gängstång på OBS för 17:-. Så nu sitter det blåa fina krachpuckar/hjul på min Husa.
:tummenupp
Kan du lägga upp en bild så att man kan se hur det blev? :)

tellskog skrev:
Köpte mig en skateboard på BR för 99:- i förmiddags och en M10 gängstång på OBS för 17:-. Så nu sitter det blåa fina krachpuckar/hjul på min Husa.
Har du några bilder som du kan visa så vi får se hur det blev?

tellskog skrev:

Bilder?

//@

Letade som fan efter vart man kunde ladda upp bilder, hittade det inte igår :kocko
Men nu så... här kommer några.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    58.2 KB · Visningar: 164
  • 2.JPG
    2.JPG
    54.4 KB · Visningar: 166
  • 3.JPG
    3.JPG
    68.2 KB · Visningar: 175
Jättevackra bilder. Tack! Du har även hottat hojen med galler och blå handtag ser jag... :)

Är det någon som testat att vurpa med sånna där skateboardhjul som kraschpuckar?
Jag tycker att dom ser ut att vara för lite "djupa". Efter att ha glidit på asfalten 2 meter så kommer ju pinnbulten att sticka ut. Eller? :va

Leffe skrev:
Är det någon som testat att vurpa med sånna där skateboardhjul som kraschpuckar?
Jag tycker att dom ser ut att vara för lite "djupa". Efter att ha glidit på asfalten 2 meter så kommer ju pinnbulten att sticka ut. Eller? :va

Ja det va det första jag gjorde typ :huvet

Tänker du på att gängstången repar upp asfalten? Det gjorde inte min iaf, det blev inte så att det skarpar rakt på pucken, utan på sidan typ. Det gäller ju givetvis att få gängstången så kort som möjligt.

Dessutom lyxade jag till det med skateboarden på BR för hela 149:-, då den hade lite mindre hjul som såg schystare ut :tummenupp

Last edited:
Kan komma med en annan tanke vad gäller storleken på puckarna efter min sista lilla krasch som gick sämre än vad den "borde" gjort. Nånting på hojen stack ut tillräckligt långt och var tillräckligt hårt för att slå av skenbenet på mig när framhjulet släppte i en högerkurva. (Jag hade alla slags skydd man kan tänkas ha)
Om jag hade haft tillräckligt utstickande puckar hade kanske de gjort att jag klarat benet... Vad tror ni? Kanske en idé att montera puckar som inte bara skyddar hojen utan även en själv. Fem cm utstick borde göra susen...

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...