Krachpuckar till fram o balaxel hur har du gjort? lc4 ktm

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
har sökt men hittar inte

skulle vilja tillverka egna krachpuckar till fram o bak då fabriks kostar as, skateboardhjul o en gängstav fattar jag men sen då?

hur har ni gjort? gärna en bild ellr 2 med

Borra hål med lämplig diameter i muttern på ena sidan, andra sidan är en plast bit tror jag. För därefter igenom en gängstav i lämplig diameter och längd. Skruva sedan dit skateboard hjulen med hjälp av låsmuttrar och brickor i lämplig storlek.

Jag hade skitigt i skateboardhjulen då de är tillverkade för GE grepp inte glida. Be nån svarva något i delerinplast eller liknande så blir det fint:tummenupp

Hade jag kört KTM hade jag dock köpt original 300kr/axel känns ju inte så dyrt när man ser hur fint de passar osv..

aha de är inte svårare än så, aja

polaren bror svarvar i delrin o grejjar så dår får han fixa material i lämplig storlek

jag hittar bara kit som går på 500 per axel, känns lite väl tycker jag

Jag hade skitigt i skateboardhjulen då de är tillverkade för GE grepp inte glida. Be nån svarva något i delerinplast eller liknande så blir det fint:tummenupp

Hade jag kört KTM hade jag dock köpt original 300kr/axel känns ju inte så dyrt när man ser hur fint de passar osv..

Länka dirr! :)

dirtbike racing har för 399kr/axel (har jag för mig att de kostar) hemma på hyllan.

Skateboard hjul kosta 50.- av dålig modell ( dåliga = hårda ) och gängstång + muttrar kosta garanterat inte mer än 50.- till. Har testat mina när jag krasha och det vart lite repor men dom håller garanterat för fler krasher. Skulle de bli utslitna så hinner jag med att byta ut dem 7 ggr till innan jag är i kapp original :tummenupp

Finns en eminent tråd i änmet för övrigt där nån beskrivit bra hur man gör :)

Har också gått omkull med biltemas skateboardhjul á sneakmodell. Fungerade ypperligt.

Gängstång igenom axlarna, och några billiga oranga skateboardhjul. Vurpat 2ggr på asfalt i sommar, de behövs inte bytas än iaf.

Sökte denna eminenta tråd men lyckas inte hitta = /

Är inte riktigt med på hur gängstav skulle funka ? Rakt igenom från ena sidan till andra med krachpuckar som låsning ?

Några andra krachskydd som behövs på en husa ?

Finns en eminent tråd i änmet för övrigt där nån beskrivit bra hur man gör :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka