KR-1S slår nytt hastighetsrekord!

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jag har ägt en sån och en Aprilia RS 250 och vad gäller effekt så håller jag Kawwan högre än Aprilian.
Dammn vad hon gick (kawwan), när hon väl gick.:rolleyes:

Har alltid varit sugen på en RGV med banansving :kär men man kanske ska ha en Kawa i stället. Har KR1:an några kända fel, det enda jag hört om den är att de krånglar men aldrig varför?

Efter att ha kört räser kommer du att bli gravt besviken på en RGV, banansving eller ej. Jag har haft sex stycken. Dom låter ungefär likadant, men det är allt.

KR-1S nyper, skär, kräks ur sig kylarvattnet, skär, nyper och sen skär dom. Parallelltwin med lite högre effektuttag än vad som är lämpligt, kanske.

En Aprilia RS250 med lite portning och pipor 'n' shit skulle säkert äta KR-1:ans speed record, men hur intressant är det egentligen?

En Aprilia RS250 med lite portning och pipor 'n' shit skulle säkert äta KR-1:ans speed record, men hur intressant är det egentligen?

men du får INTE byta pipor när du ska köra speedrecord...
det är nog det som kr-1 an har som fördel:tummenupp

(om dom funkar så länge:D :D )

Efter att ha kört räser kommer du att bli gravt besviken på en RGV, banansving eller ej. Jag har haft sex stycken. Dom låter ungefär likadant, men det är allt.

KR-1S nyper, skär, kräks ur sig kylarvattnet, skär, nyper och sen skär dom. Parallelltwin med lite högre effektuttag än vad som är lämpligt, kanske.

Hetast i England förra året var KR1S, tätt följd av suka samt honda. Aprilia 250 var inte alls poppis.
Men de får trimma hojarna i sina standardklasser så helt jämförbart är det inte!

Har alltid varit sugen på en RGV med banansving :kär men man kanske ska ha en Kawa i stället. Har KR1:an några kända fel, det enda jag hört om den är att de krånglar men aldrig varför?

Min varken skar eller nöp, och inte heller kissade den ut kylvattnet. Mitt problem var att gnistan försvann(var hela tändplattan). Sen så blev den svårstartad (gick endast att springa igång). Det visade sig vara blockhalvorna (delade horisontellt) som hade blivit oplana och släppte ut vevhuskompet. Det jag även hade problem med var inställning utav avgasventilerna, ett jobb som krävde raketforskaranlag.

Till hennes försvar är att hon hade levt ett hårt liv på racerbanan i superstreetklassen innan jag fick tag i henne, och jag då endast var arton år och hade inte utvecklat den milda touch och sinneslag som krävs för att ha hand om en sån skönhet.

Men summa summarum, hon gick som ett skållat troll när hon gick med en effektkurva mer lik en racer än Aprilians.

Merde, vad hon gick! Jag saknar henne.

Prexis, första gången jag körde både RGV250 och RS250 var efter att jag blivit racer-ägare. Det var inte utan att man fnissade åt racerliknelserna och "racer för gata"-benämningarna man sett i MC-tidningarna. De påminner inte ens lite om en racer att köra faktiskt, Tunga, stora och trötta med ett gungande gummichassi.

*/ ?>
Back