Krånglande (LED)bakljus

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Har en 954a som ska besiktigas nästa vecka. Har i dagarna bytt ut min original, avsågade underdel/batterilåda till en hel och fin sådan (så jag kan få på originalstänkskärmen med vv-skylt och originalblinkers och allt vad det innebär).

Jäkla krångel för att få bort hela underdelen, inte krångligt så, men det är så trångt med allt. Hursomhelst, fick dit den och kopplade in alla kontaktstycken. Innan jag monterade dit hela bakkåpan (som lyset sitter monterat i) så kopplade jag in blinkers och baklyset provisoriskt bara för att se att allt funkade.

Satte på tändningen, testade att blinka och allt funkar. Även baklyset lös som vanligt, sen testa jag lite snabbt att trycka in bromshandtaget men märkte att inget hände med baklyset, testade pedalen men inget där heller. Tog isär kontakten till baklyset och satte in igen ordentligt men fan det händer ingenting när man trycker på bromsen. Bara halva lyser.

Satt o läste nu i servicemanualen (PDF) och ser att det finns någon kontakt som heter "brake light switch", vit sak vid batteriets minussida, kollade den också och den sitter också i ordentligt.

Va trött jag blir, allt funkade ju innan jag började plocka isär.

Kontakten till baklyset är en 3piggskontakt och den där "brake light switch" vid batteriet är en 2piggskontakt.

Jobbigt...

Vilken brainstorming :gnissla Neerå, det var faktiskt kontakten (brake light switch) vid batteriet som krånglade lite tydligen. Juckade lite och tryckte in igen och så funkade det:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg