krångel med min 125cc vid gas

fixjr

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2010
Hoj
01 honda nsr 125
Hejsan jag har lite problem med min mc. när jag gasar så hackar den och nu ha den börjat smälla i avgasröret när jag gasar på. svårt att beskriva felet men adda min msn jonte_fix@hotmail.com så kan jag skicka en videon så kan ni få se och höra felet, jag spelade in för enklare beskriva felet.! tack på förhand!

Kan vara tjufluft eller skit i förgasarna, något som jävlas med luft-/bränsleblandningen. Testa att låta motorn gå på tomgång och spraya lite startgas kring insugsgummina, blir det en skillnad i motorgången så kan det vara en spricka någonstans.

Inte särskilt svårt, jag har själv gett mig på det som total nybörjare. Använd mekguiden på soe.se och kanske en verkstadshandbok så borde det gå bra. Är du fortfarande osäker så är mitt tips att ta bilder på hur sakerna ser ut så att man kan sätta ihop det rätt igen. :tummenupp

Inte särskilt svårt, jag har själv gett mig på det som total nybörjare. Använd mekguiden på soe.se och kanske en verkstadshandbok så borde det gå bra. Är du fortfarande osäker så är mitt tips att ta bilder på hur sakerna ser ut så att man kan sätta ihop det rätt igen. :tummenupp

smart tack för alla svar ! ska ut i garaget nu :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka