Känner mig både kränkt och obekväm på grund av att Youtube verkar ha lärt sig läsa tankar... Kollade på ett klipp, kom att tänka på en helt orelaterad sak, sa ingenting högt utan bara tänkte för mig själv att "just det, det känner man ju igen från det klippet... Det var längesen, det kanske man skulle kolla upp igen", pausade videon och öppnade en ny youtubeflik för att söka upp klippet jag tänkte på och där på förstasidan var precis det jävla klippet...!?

Alltså, vafan??
Inte ofta jag blir ställd på det här sättet men detta var fan lite obehagligt... Klippet jag kollade på och klippet jag kom att tänka på hade ingenting med varandra att göra och jag har verkligen inte kollat på någonting som har med klippet jag tänkte på att göra eller sett något som över huvud taget liknar det bland mina rekommendationer på väldigt länge, men just precis nu när jag kom att tänka på det på grund av en fras som sades i klippet jag kollade på så var det det första som dök upp bland mina rekommendationer...
Den enda rimliga förklaringen jag kan tänka mig är att algoritmen snappat upp den frasen som fick mig att tänka på det där andra klippet, och eftersom jag pausade videon jag kollade på för att söka upp det andra klippet så har den använt den specifika frasen som sades strax innan jag pausade för att rekommendera nya klipp och därigenom träffat helt rätt... Och det är fan rätt läskigt när man tänker på det...