Kränga däck

Tjita1

Guest
Även om jag principiellt vet hur det går till så har jag varken plats eller verktyg till att göra det själv, så jag undrar om det finns nån i Karlstadtrakten som kan tänka sig att hjälpa mig att byta däck på min hoj i januari? Eventuellt aka tilläggas, har inte riktigt bestämt mig än..
Eller om ni känner till nån trevlig krängare som kan fixa det åt mig lite billigt.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Hörru TS, eventuellt kan du ju alltid starta en ny tråd när du väl har bestämt dig. Av rent principiella skäl alltså.
 

Tjita1

Guest
Sex svar och ett enda vettigt.. ;)

Koll på vad Honda center tar då? Iochmed att jag inte har möjlighet att plocka av dom själv har det ju en förmåga att bli dyrt. Tror jag betalade typ 700 spänn för att få bytt bara bakdäcket sist.. (Inte där dock.)
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Sex svar och ett enda vettigt.. ;)

Koll på vad Honda center tar då? Iochmed att jag inte har möjlighet att plocka av dom själv har det ju en förmåga att bli dyrt. Tror jag betalade typ 700 spänn för att få bytt bara bakdäcket sist.. (Inte där dock.)

Kvalitén på forumet blir tyvärr inte bättre än så här, vintern vettu:tungan

Kan det inte vara värt att införskaffa mc lyft alt depåstöd? Mer ekonomiskt i längden. Sen tycker jag du kan köpa 3 däckjärn och kränga själv. Kul att lära sig nya saker + det är som du skrev ganska så simpelt:)

Edit: Fast kom på nu att du inte hade plats heller så...
 

Tjita1

Guest
Jag bor i en lägenhet på 19 kvadrat och har plats i delat garage. ;)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jag byter däck på köksbordet.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Åh! Sån tur att du skrev, nu förstår jag vad kränga betyder. Jag gick och trodde att ord kunde ha flera betydelser, så knäpp jag är. :tungan :7peta

"Kränga AV ett däck" eller "kränga ett däck" - Som Shakespeare sa..............Det är frågan
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Sex svar och ett enda vettigt.. ;)

Koll på vad Honda center tar då? Iochmed att jag inte har möjlighet att plocka av dom själv har det ju en förmåga att bli dyrt. Tror jag betalade typ 700 spänn för att få bytt bara bakdäcket sist.. (Inte där dock.)

700 kr tycker jag inte ens låter som så mycket med tanke på att hjulet inte ens är demonterat.

Nu har jag ingen koll på Karlstad alls, men har du kollat med Pro MC eller Sams MC?
Men tänkte du alltså köra till stället på själva motorcykeln i Januari med (vad jag antar är) slitna mc-däck som inte är anpassade för vinterväglag? :confused:
 

Tjita1

Guest
Slitna är dom inte, men jag tänkte byta till lite dubbat. Fortsätter det så här blir det nog inget vinterväglag att tala om om man inte skulle ha en väldans otur, dock.
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
Måste säga att popcornföretagen måste ha sin stora högsäsong under vinterhalvåret. Tror nästan att alla trådar blir popcorntrådar :crash

Ett tips är att höra i "Mc åkare värmland/närke/dalarna/dalsland" gruppen på FB där kan man få hjälp om det inte finns någon här som fixar det. :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Känner att jag måste ge doolycheck lite stöd här. Min tolkning av rubriken var också att sälja däck, annars hade jag förväntat mig att det skulle stå "kränga på däck". :mattias

(Yes, inlägget är skrivet med glimten i ögat:tummenupp)

GoD HjUL! :tomten
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top