Kränga däck

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg/Kalmar
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Frågan har säkert ställts förr.
Finns det möjligtvis någon firma (eller någon händig snäll själ här på SH?) i trakterna (helst runt mölndal) som både plockar av mitt bakdäck samt kränger på det nya på fälgen för en slant?
Besiktning på ingång och det ogillas nog om jag kommer med slicks.

Jag skickade nämligen med min egna pall när jag sålde 525an så nu står jag utan möjlighet att byta däck på 690in... Bra korkat i efterhand. Om ni har koll på eventuell kostnad får ni gärna skriva det också så man vet vad det kan gå loss på, själv har jag ingen aning..
Tack på förhand

MVH
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Johans MC gör det vet jag, men jag vet inte pris och det ligger ju dessutom i Tagene...
 

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg/Kalmar
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Tackar och bockar för samtliga tips.
Får väl poängtera att det där med närhet till Mölndal absolut inte är särskilt viktigt, snarare av bekväma skäl jag skrev det :p . Har mailat runt lite och frågat rakt på sak helt enkelt. Bl.a. Johans,Bike,Vianor,Mölndals däckservice m.m.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Vianor är ju de som hojdack.se har avtal med om man beställer därifrån och de skall tydligen kunna fixa både monteringen av däck på fälg samt av- och påmontering av hjul på hojen.

Kenneths mc-service fixade jag mina däck hos i samband med service - kanonställe. vet dock inte om de tar sig an montering om man inte köpt däcken hos dem. Kostade 850 kr totalt för montering av två däck, inklusive på- och avmontering av hjulen från hojen.

När jag bytte däck på bilen nyligen hos Däckman/Fälgfixarna i Högsbo såg jag att de monterar hojdäck också för 400 kr/hjul. Dock får man själv montera av hjulen och ta med dem lösa dit.
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Jag hittade kvittot från Johans. Jag betalade 1113 spänn för byte av fram- och bakdäck inklusive av- och påmontering (direkt på hojen) plus balansering.
 

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
380 kr om du kommer med lösa fälgar (tvåstycken) till T H petterson bakom liseberg. Då är det inkl balansering.
Jävligt prisvärt! Bästa pris jag kunde hitta när jag ringde runt/besökte (detta för ca 2 veckor sen)
 
Last edited:

Robert.Z

carlsberg probably the best beer in the
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Sveriges framsida GBG
Hoj
Yamaha XT660X 2013
Lånar tråden och frågar om någon har en fram fälg att sälja som passar till en KTM 660, 120/70 R17 M/C 58H?
 

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg/Kalmar
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Precis hemkommen med nytt bakdäck.
Fick tag i Vianor Partille som hade tid 2h efter jag ringt. Fick ett par mailsvar från Johans osv där det var väntetid 1 månad.... För ett snabbt däckbyte..

Kanonnöjd med Vianor Partille iaf och rekommenderas varmt om någon befinner sig i samma sits framöver.
500:- och det tog en inte mer än 40 min. Hade antagligen blivit billigare om jag köpt däcket från hojdack.se men 500 kan jag leva med när det blev fixat så pass fort.

Mvh
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jag kommer erbjuda bra priser på flertalet däckmärken, främst Michelin inom kort.

Kommer även kränga däck både vardagar och helger, samt ha jourtid.

Priser vardagar kl. 12-18


Löst hjul 200kr inkl. balansering

Hjul på mc: 300kr för ett hjul och 600kr om du byter fram och bak inkl. balansering

Priser helger & jourtid

Löst hjul 350kr inkl balansering

Hjul på mc: ett hjul 450kr, båda hjulen 900kr inkl balansering

Kontakta mig på PM närmsta dagarna, behöver få klart allt i webshopen

Med vänlig hälsning, Rejvis :yoparty
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top