Kränga crossdäck med maskin?

nill0w skrev:
2679883 Jag vet att det inte är något jätteproblem att kränga för hand, och att alla är skitcoola och kränger på 10 min.. Men jag vill veta hur det går till i maskin. När jag försökte fick jag inget grepp alls, fick inte ens av det gamla. En mek där på verkstan försökte och gjorde det lika snabbt som man gör ett bildäck... Vad kan ha gått fel? Jag fattade inte alls vad han gjorde, och det var mkt länge sedan.
Är det någon som kränger _crossdäck_ med maskin? Sporthojsdäck borde vara lättare tycker jag.. Crossdäck någon???

Det går utmärkt och man använder samma princip som för alla andra mc däck, dock är det svårare att få grepp så en hel del övning krävs men maskin är fantastiskt när man skall kränga Trelleborgsdubb med mousse......

å ja som tycker de är bökigt att byta cykeldäck :näsblod

Jag och min polare byte till spikdäck på min cross igår, inte så roligt att kränga av frammdäcket först, då det kändes att vara gjort av bakelit:)

Boris JR skrev:
2680956 Det går utmärkt och man använder samma princip som för alla andra mc däck, dock är det svårare att få grepp så en hel del övning krävs men maskin är fantastiskt när man skall kränga Trelleborgsdubb med mousse......

Bara att öva alltså! Det låter bra, jag får väl kränga alla polarnas däck så jag lär mig! :D

Hade lite brobs att lägga på ett endurodubbat bakdäck för ca ett år sedan. Hur jag än bar mig åt så gick det hål i slangen hela tiden...
Så jag tog bort bromsskivan och spännde fast det i däckmaskinen. Inga problem om man inte är rädd om fälgen! Man spänner bara fast när skacklarna går utåt... :tummenupp

Funkade klockrent :D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!