bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag har aldrig försökt kränga ett crossdäck av/på en fälg.
är det svårt? är det svårare på äldre hojar?
anledningen till att jag frågar är för att min bror lämnade sitt lösa bakdäck till sin cross till en mc-firma och då sa dom att det är skitsvårt att byta på så här gamla crossar och det kostade 400kr!!!!!!!! alltså 400kr att bara få ett däck avkrängt och ett nytt påkrängt när han kom in med fälgen lös i handen.
jag funderar på att köpa dubbdäck till vintern men då vill jag inte betala 800kr för att få däcken ditkrängda. klarar man att göra det själv. vad måste man då ha för verktyg isåfall? räcker det med tre däckkrängarjärn?
crossen var förövrigt en 89'ans 250. men det borde ju inte va nån skillnad att byta på en sån eller en ny för fälgarna ser väl så gott som likadana ut. fattar inte varför det var så dyrt
är det svårt? är det svårare på äldre hojar?
anledningen till att jag frågar är för att min bror lämnade sitt lösa bakdäck till sin cross till en mc-firma och då sa dom att det är skitsvårt att byta på så här gamla crossar och det kostade 400kr!!!!!!!! alltså 400kr att bara få ett däck avkrängt och ett nytt påkrängt när han kom in med fälgen lös i handen.
jag funderar på att köpa dubbdäck till vintern men då vill jag inte betala 800kr för att få däcken ditkrängda. klarar man att göra det själv. vad måste man då ha för verktyg isåfall? räcker det med tre däckkrängarjärn?
crossen var förövrigt en 89'ans 250. men det borde ju inte va nån skillnad att byta på en sån eller en ny för fälgarna ser väl så gott som likadana ut. fattar inte varför det var så dyrt