Kränga av och på däck

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Har gjort en liten däckkrängare. Den funkar just inte nå bra. jag får väl göra om den lite.

Fråga:

1. När man väl fått på sitt däck. Hur pass stor kompressor behöver man för att kunna "ploppa" på däcket i läge?

2. Man brukar ju använda lite fett på fälgkanten....ska det va nått speciellt fell eller duger det med vad som helst?

Bifogat

• DSC00163mini.JPG
    DSC00163mini.JPG
    103.2 KB · Visningar: 132
Tvål funkar kanon som smörjmedel.
Jag skulle inte använda fett/oljor då det kan förändra gummit

Ha inte ventilen i så är det lättare att ploppa ut däcket, behöver då inte så stor kompressor.
Går med såpvatten:)
Edit sen som vanligt:mad:

Jag har minsta modellen på kompressor, funkar hur bra som helst. Mecket är inte att få den att ploppa ut, utan att få det att hålla tätt. Är det ett nytt däck brukar det fara lugnt, men på ett begagnat däck brukar vajern vara lite stukad sen demonteringen, och då kan det behövas att däcket fylls lite snabbare, därav att man plockar ut ventilen för attfå större flöde.

Lycka till

Gar föresten lyckats ploppa ut däck med en liten fotpump för 50:-, tog iof en stund...:D

Biltemas minsta kompressor funkar, men det tar en stund.

Åk till din lokale däckjocke och hala upp en femtiolapp och be snällt att han fyller din medtagna burk med riktigt monteringsklegg. Såpvatten och annat skit är värdelöst i jämförelse.

Sånt där riktigt monteringsklegg, torkar det med tiden? Eller fortsättar det att vara halt resten av universums existens? Det vore ju trist om man tog i för kung å fosterland med bromsen å inser att fälgen står still, men inte däcket...

Sånt där riktigt monteringsklegg, torkar det med tiden? Eller fortsättar det att vara halt resten av universums existens? Det vore ju trist om man tog i för kung å fosterland med bromsen å inser att fälgen står still, men inte däcket...
Nej, det torkar. Ganska fort, man kan inte stå och fippla med däckjärnen för länge.

En kompis till mig la på alldelens för breda däck på sina fälgar på bilen, när han backade ut ur verkstaden sa någon "du kommer aldrig att kunna burna med dom däcken"
Killen provar, får rycka till ordentligt innan det släpper, men sen burnar han satan.

Dom hade använt vanligt fett när dom la på däcket så det var fälgen som snurrade i däcket.

En kompis till mig la på alldelens för breda däck på sina fälgar på bilen, när han backade ut ur verkstaden sa någon "du kommer aldrig att kunna burna med dom däcken"
Killen provar, får rycka till ordentligt innan det släpper, men sen burnar han satan.

Dom hade använt vanligt fett när dom la på däcket så det var fälgen som snurrade i däcket.
För breda däck? :va Jag hade för mig att de va coolt att ha för smala däck så att däcksidorna lutar? :dummer

Skön överraskning att börna med fälgarna dock :D

För breda däck? :va Jag hade för mig att de va coolt att ha för smala däck så att däcksidorna lutar? :dummer

Skön överraskning att börna med fälgarna dock :D

Det finns inga däck som är för smala till orginalplåtfälgarna på en 70tals ford.

Jo, den sköna överaskningen kom när han stolt som fan kliver ur bilen som orkade slita loss dom feta däcken och inser att han måste köpa två nya...

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard