Kräkvarning

Taget från susning.nu, Mums?

Här följer ett recept på stuvning på moderkaka:
Ingredienser:
· En 3/4 moderkaka
· 1 potatis
· 4 msk färsk persilja
· 2 morötter
· 3 selleri
· 1 zucchini
· 1 tomat
· 1 lök
Hacka ingredienserna i små bitar. Rulla moderkakan i en blandning av en matsked mjöl, en tesked salt, en halv tesked paprikapulver, ett kryddmått kryddnejlika, ett kryddmått peppar och 6-8 korianderfrön. Sautera moderkakan i 2 matskedar olja, häll i grönsakerna och ca en liter vatten. Koka upp och låt sedan puttra i en timme.

:zpy

fy fan va vidrigt!! den mannen blir bara skummare och skummare... :va

antar att han tycker det är jobbigt med all mediauppmärkelse runt graviditeten så han flippar med dem :)

-Rosen- skrev:
2094725 antar att han tycker det är jobbigt med all mediauppmärkelse runt graviditeten så han flippar med dem :)

Han är scientolog. Flippmässigt har han redan kört stenhårt rakt in i kaklet.

Jaaaa tänk vad vissa gör/säger för lite uppmärksamhet och PR.... :rolleyes:

Faktum är att det mycket väl kan vara sant. I vissa kulturer äter de moderkakan efter förlossning, den är rik på proteiner och tydligen nyttig att tugga i sig. Djuren gör det ju. I ett program på tv för länge sedan diskuterades tillredningsätt för just moderkaka där läkare också intygade att det inte var fel att äta den... :3freak Personligen finner jag det äckligt och nej, jag åt inte moderkakan efter någon av mina förlossningar! Men sant kan det mycket väl vara...

Nienna skrev:
2095506 Faktum är att det mycket väl kan vara sant. I vissa kulturer äter de moderkakan efter förlossning, den är rik på proteiner och tydligen nyttig att tugga i sig. Djuren gör det ju. I ett program på tv för länge sedan diskuterades tillredningsätt för just moderkaka där läkare också intygade att det inte var fel att äta den... :3freak Personligen finner jag det äckligt och nej, jag åt inte moderkakan efter någon av mina förlossningar! Men sant kan det mycket väl vara...

Det är näringsrikt. Det kan (rovdjurs)MAMMAN behöva efter en jobbig förlossning... speciellt som hon kanske inte kommer igång med något födosök på några timmer efter.
Vad fan ska HAN äta den för??? :4skrika Karlen är ju fullständigt rubbad...

Faktum är att jag hellre skulle spå barnets framtid i moderkakan än att äta den. (Förhoppningsvis finns det annan föda att sätta i sig efter min eventuella förlossning... typ yogurt och banan... :tungan )

Last edited:
Flamma77 skrev:
2096274 Det är näringsrikt. Det kan (rovdjurs)MAMMAN behöva efter en jobbig förlossning... speciellt som hon kanske inte kommer igång med något födosök på några timmer efter.
Vad fan ska HAN äta den för??? :4skrika Karlen är ju fullständigt rubbad...

Faktum är att jag hellre skulle spå barnets framtid i moderkakan än att äta den. (Förhoppningsvis finns det annan föda att sätta i sig efter min eventuella förlossning... typ yogurt och banan... :tungan )

Jag ville bara påvisa att moderkakan äts i vissa fall, eftersom det verkade framkalla sådana reaktioner hos folk. Varför pappan öht ska sätta i sig moderkakan har jag inget svar på och ingen förståelse för heller. Att karlen är fullständigt rubbad har väl framkommit långt innan detta med ätande av moderkaka :tungan

Du kan vara lugn inför ev kommande förlossning! Man bjuds på te och mackor och juice :) ! Ingen moderkaka där inte!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg