Kräftrejset i Örebro den 4e sept

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Ska jag boka badtunnan. En större kanske?? Såg lite trångt ut sist. :D

Den är ju alltid ett trevligt inslag i örebro, ni borde ha en permanent.
Fast det slutar väl bara med att det blir du och en hög göteborgare som vanligt...:D
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Så, anmäld och klar! :tummenupp
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Hmm...inga andra race den helgen iaf.
Vad är det för licenskrav på en sån tävling nuförtiin?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Förut gick det väl bra med licens i vilken gren som helst vid enklare tävling, någon sa att det ändrats men jag hittar inga bevis för det, men om så är fallet så kostar licensen iaf bara 250 kr vid enklare tävling.
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Förut gick det väl bra med licens i vilken gren som helst vid enklare tävling, någon sa att det ändrats men jag hittar inga bevis för det, men om så är fallet så kostar licensen iaf bara 250 kr vid enklare tävling.

Om man inte har licens 2010 och tar ut en engångs får man åka Open på vårat SM hemma då? Lite fel tråd kanske men nån vet säkert här.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Men du är ju för snabb då ju ;)
Men det borde väl gå...

ähh.... han har inte kört på hela året. Bara lekt med vattenmoppe. Så låt han få prova på. Lite underligt bara att välja en dyr SM deltävling istället för ett billigt kräftrejs. Köra båda vetja....

Anmälningarna har börjat droppa in. Har mailat trettiotalet som ännu inte står med. Vore kul om fler än Per funderade på att göra en comeback. Alla behövs nu. Jag har bjudit in lokala tv och tidningar för att promota oss. Inte fått något svar ännu. Vi har ju en svensk mästare boendes i länet, men det verkar inte media bry sig så mycket om. Det är väl bara fotboll som räknas som sport i deras ögon.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Ja lite gammal hederlig tvåtakts bredsladd supermoto med kass kurvhastighet och gott om chatter är ju alltid kul :D
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Motarden har faktiskt inte varit startad en enda gång sen SM på täby förra året. Hade inte Licensen kostat 4 papp kunde man ju kört s1 men nu är det ju inte värt det. Ska fundera om jag hinner starta den til Kräftracet med...

ähh.... han har inte kört på hela året. Bara lekt med vattenmoppe. Så låt han få prova på. Lite underligt bara att välja en dyr SM deltävling istället för ett billigt kräftrejs. Köra båda vetja....

Anmälningarna har börjat droppa in. Har mailat trettiotalet som ännu inte står med. Vore kul om fler än Per funderade på att göra en comeback. Alla behövs nu. Jag har bjudit in lokala tv och tidningar för att promota oss. Inte fått något svar ännu. Vi har ju en svensk mästare boendes i länet, men det verkar inte media bry sig så mycket om. Det är väl bara fotboll som räknas som sport i deras ögon.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Motarden har faktiskt inte varit startad en enda gång sen SM på täby förra året. Hade inte Licensen kostat 4 papp kunde man ju kört s1 men nu är det ju inte värt det. Ska fundera om jag hinner starta den til Kräftracet med...

4 papp är väl ändå 1,5 för mkt? :va
Men för att köra Open måste du klassa ner dig från elit till senior. Kanske inte blir så trovärdigt att du skulle tappat så mkt att du platsar i Open heller?
Men kräftrejset o andra enklare tävlingar ska gå köra på tillfällig licens för vem som helst som jag förstår det.
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
4 papp är väl ändå 1,5 för mkt? :va
Men för att köra Open måste du klassa ner dig från elit till senior. Kanske inte blir så trovärdigt att du skulle tappat så mkt att du platsar i Open heller?
Men kräftrejset o andra enklare tävlingar ska gå köra på tillfällig licens för vem som helst som jag förstår det.

Min licens inbetalning står det i alla fall 4000 på.... Men det e väl med crossen då typ kanske.

Är ju ett år sen man överhuvud taget satt på en bike, så tappat borde man ju gjort.

Egentligen vill jag ju bara vara med på SM hemma, andra enklare tävlingar lockar inte tyvärr.

Så skulle man fått köra SM på engångs hade det ju varit det bästa.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
men där har svemo satt storkäppen i hjulet, då skulle startfälllten vara lite mer fylda oxå.

Kom ingen Blom det är väl inte därför va......

Klart att det skulle skapa ett stort mediadrev om Lennartsson skulle komma och köra en enstak tävling men tror inte att det skulle skapa fulla startfällt i SM om man fick köra på engångslicens.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
men där har svemo satt storkäppen i hjulet, då skulle startfälllten vara lite mer fylda oxå.

Jag tror inte Svemo har något att säga till om på den punkten för det är nog ett krav från Riksidrottsförbundet (som Svemo lyder under). Jag skulle bli förvånad om det i någon idrott gick tävla på elitnivå och tävla i en svensk mästerskaps-serie utan en tävlingslicens.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Kom ingen Blom det är väl inte därför va......

Klart att det skulle skapa ett stort mediadrev om Lennartsson skulle komma och köra en enstak tävling men tror inte att det skulle skapa fulla startfällt i SM om man fick köra på engångslicens.

fulla startfällt sa jag inte,. men uppenbarligen så skulle det ju ialf vara två st till köra strötävlingar.
 
Last edited:

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Bra där allihopa, 22 st anmälda och några som snackar. Men vi vill ju alla att flera ska anmäla sig. Kom igen nu.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Bra där allihopa, 22 st anmälda och några som snackar. Men vi vill ju alla att flera ska anmäla sig. Kom igen nu.

Försöker pusha igång några till från byn :D

Appropå kräftskivan, hur går det med att få ut de omtalade brudlagen dit?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top