Kräftfiske Vättern

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
någon som testat vättern kräftorna i år eller ska göra det?
sugen på att åka,men tydligen inte lika bra i år som förra året pga en kall vår så kräftorna har ömsat skal senare än vanligt.
får fiskas fritt andra helgen i augusti till andra helgen i september fredag kl 17,00-söndag kl 17,00 6 burar per pers,ska märkas med boj med namn och telefonnr,samt att burarna ´ska ha flyktöppningar. annars får man ta upp hur mycket man kan så länge de är 10 cm eller längre.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Jaha.....att plocka är alltså förbjudet......trist. :)

ja 300 meter från land som gäller och inte i vikar som är smalare än en km,såvida du inte är markägare,går iof att hyra några meter nere vid motala men ganska dyrt tror jag.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Det var bättre förr. Innan den jävla pesten var det bara att gå ner till sjön och hämta ett par kilo. Det var inte ok att plocka då heller men ingen brydde sig.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Det var bättre förr. Innan den jävla pesten var det bara att gå ner till sjön och hämta ett par kilo. Det var inte ok att plocka då heller men ingen brydde sig.

nu har de ganska bra koll,men förra året såg jag ingen sjöpolis,men å andra sidan blev vi av med en del burar också.
tanken var väl att sova i båten,men spöregnar det hela helgen så är det ju inte så kul.
men det såg hyfsat ut när jag kollade på yr.no nyss åtminstone
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
regnet står som spön i backen men ska bli lite bättre i möra tydligen,ska hem och koppla in lite led belysning i båten,tyvärr fick jag inte ledigt från jobbet idag som jag hade tänkt,men ska sluta 17,00 tänkte jag,så i möra åker jag och tjejen till olshammar och sjösätter.
hoppas att det blir några kilo i alla fall och att det blir en trevlig helg.
Kompisen ska möta upp i olshammar i möra eftermiddag,så det blir väl lite tjöt och grilla körv och nån pilsner slinker nog ner också.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
fick 144 st kräftor ca 8-9 kilo men nåt svin snodde burarna andra dagen
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
någon som ska dit nästa helg? sista helgen för i år,det ryktas att det är sista gången för alltid men man vet inte
 

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Ort
göteborg
Hoj
Versys -08
Familjen och jag brukar bo på Vadstena camping när vi fiskar kräftor, finns även stugor/vandrarhem för den som önskar.

Går även att hyra båt därifrån om man vill.

Strax över 100 kräftor på en natts fiske, ganska ok skörd, vi hade 24 burar om man räknade dem tillräckligt snabbt.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Familjen och jag brukar bo på Vadstena camping när vi fiskar kräftor, finns även stugor/vandrarhem för den som önskar.

Går även att hyra båt därifrån om man vill.

Strax över 100 kräftor på en natts fiske, ganska ok skörd, vi hade 24 burar om man räknade dem tillräckligt snabbt.
antar att du räknade snabbt då haha,nåväl fick 144 kräftor på 12 burar på en vickning vilket är helt ok,man får ha 6 burar per person på det fria fisket,och vi var två i båten,tyvärr snodde någon mina burar vilket inte är helt ovanligt i vättern,men orka att ligga bevaka burarna i 48 timmar med hagelbössa,det förstör liksom upplevelsen
sugen på att åka igen,men tror inte det blir något,tjejen jobbar och arbetskompisen också,själv är för bökigt när man ska både styra och beta av och hanka burar,det brukar ju vara skapligt djupt...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top