Kostnadsfritt medlemsskap i SMC resterande av 2008

Bra idè

Tja!

Då har jag och "gumman" samt min bästa hojpolare och hans "tant" signerat medlemskapet!
Tack för tipset!
Majjen

Går det att regga familjemedlemskap under samma premisser? Jag är medlem sedan flera år men jag känner ett par mcfamiljer som inte är det.

Det är samma knep som alla politiska ungdomsförbund använder när det ska äskas bidrag ur den stora gemensamma börsen.

"Gratis medlemskap i MUF, fritt inträde på MUF-festen med liveband" "Prova SSU alla får gratis medlemskap i år och en gratis biobiljett"

Sen kommer det ett fett inbetalningskort för nästa år som alla skiter i att betala, lämpligtvis skiter ungdomsförbunden i att uppdatera medlemsmatrikeln också.

Här i västerbotten hittade dom flera som var med i alla ungdomsförbund, några som hade varit döda i ett par år och en hel bunt ringde dom upp på måfå och frågade är du med i något politiskt ungdomsförbund och dom svarade "Inte så vitt jag vet" när dom konfronterades med vilken medlemsmatrikel dom var med i så kunde dom ha röstat tvärtemot i tio år...

Ett skitkasst sätt att frisera medlemsiffror på.

Men SMC är bra!

Sen kommer det ett fett inbetalningskort för nästa år
Det är lite det jag undrar över med min fråga om familjemedlemskapet. Här vet man ju att det kommer inbetalningskort i jan/feb, men blir det t ex tre enskilda medlemskap som det verkar nu så blir det ju 925 spänn för en familj med två vuxna och en ungdom, istället för 440:- för ett familje. Och då blir det extra adminarbete för SMC när dessa ska skifta medlemsform. Om inte familjen bara skiter helt i att fortsätta att vara medlemmar dvs.

Det är lite det jag undrar över med min fråga om familjemedlemskapet. Här vet man ju att det kommer inbetalningskort i jan/feb, men blir det t ex tre enskilda medlemskap som det verkar nu så blir det ju 925 spänn för en familj med två vuxna och en ungdom, istället för 440:- för ett familje. Och då blir det extra adminarbete för SMC när dessa ska skifta medlemsform. Om inte familjen bara skiter helt i att fortsätta att vara medlemmar dvs.[/QUOTE○

Klart att vanliga familjmedlemskap är möjliga i "kampanjen" oxå. För att säkra att allt blir rätt - skicka gärna info på mail till kansliet..
Det kommer inga chock räkningar..

Är för torsk på MC tidningar för att inte vara medlem.

Det är lite det jag undrar över med min fråga om familjemedlemskapet. Här vet man ju att det kommer inbetalningskort i jan/feb, men blir det t ex tre enskilda medlemskap som det verkar nu så blir det ju 925 spänn för en familj med två vuxna och en ungdom, istället för 440:- för ett familje. Och då blir det extra adminarbete för SMC när dessa ska skifta medlemsform. Om inte familjen bara skiter helt i att fortsätta att vara medlemmar dvs.

Familjemedlemskap är jättebra!
I motorklubben jag var med i fanns det alternativet, passade utmärkt då jag, mitt ex och båda barnen var aktiva licensinnehavare.

I en annan klubb jag var med i var det bara jag och sonen som var aktiva, ett familjemedlemskap var dock billigare, och vips hade den klubben fyra medlemmar istället för två...

Ännu ett sätt att få mer bidrag/se större ut än man är......

Ska vi inte tipsa alla vi känner oavsett om dom har motorcykel om att gå med i SMC, jag menar, medlemsantalet kan bli gigantiskt, och det är ju ändå gratis...

Vad är det för krav för att bli medlem i SMC?
Ålder?
Körkortsinnehav?
Nuvarande/tidigare/tänkt Fordonsinnehav?
Får såna som inte alltid följer lagen vara med?

Lite överraskande att det är så många som går med nu när det är gratis, trodde inte 350kr/år var så avgörande :)

Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner