Kostnadsfritt medlemsskap i SMC resterande av 2008

Är redan en betalande medlem och har varit det i 5år nu. för mig en självklarhet den lilla summan som kan göra så mycket för oss hoj åkare!

bra initiativ att få fler folk testa SMC

tummen upp! :tummenupp

Vad kostar ett medlemsskap på SMC annars?
Medlemsavgifter

Enskilt medlemskap kostar 350 kronor. I detta ingår bland annat tidningen MC-Folket med åtta nummer per år, SMC-Kalendern (en bok i fickformat med info om träffar, klubbar, rabatter med mera). Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar du bara 300 kronor i årsavgift.

Familjemedlemskap kostar 440 kronor. Som familjemedlem räknas gift, sambo, egna och sambos barn. Barn är den som inte fyllt 20 år den 1 september. Trycksaker utgår endast i ett exemplar per familj men alla får medlemskort. Personnummer för varje familjemedlem måste uppges i samband med inbetalning eller nyanmälan i meddelandefältet. Är familjen samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar ni bara 400 kronor i årsavgift.

Ungdomsmedlemskap kostar 225 kronor. För dig som inte fyllt 26 år den 1 september. Detta medlemskap är för övrigt identiskt med det enskilda. Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb är årsavgiften oförändrat 225 kronor.

Dessa pengar får man ofta igen ganska snabbt på olika rabatter och skulle man inte få igen avgiften så ser jag det ändå som en investering då SMC gör mycket vettigt för oss motorcyklister.

Klart.

Funderar dock på varför en drive?

Är det nån stor förhandling på G så dom behöver medlemmar eller är det bara för att vara "starka" ifall det blir nåt som behöver diskuteras?

Klart.

Funderar dock på varför en drive?

Är det nån stor förhandling på G så dom behöver medlemmar eller är det bara för att vara "starka" ifall det blir nåt som behöver diskuteras?

Flera anledningar.

Vi ser en del medlem som säljer sina hojer, och en del som tror att SMC är så stärka att det inte behövs att man stödjer verksamheten. Det gör att ekonomin är jobbig att anpassa till aktivitets nivån och dom utmaningar som vi står överför.

Trafikförsäkringsreformen ruller fortfarande på, och den kan bli elak för oss - vi jobbar med utrederen - även om det är tyst om detta.
Vi har ett vasst press som växar runt buller, fortkörningar - som senast i veckan resulterar detta i att NTF vill ha regeringringen att gå in med lag ingrep.
Vi har reg-skylts problematikken.
Vi ser trender i Europa som vi inte vill ha här.
Vi måste ta initativ till att få MC implementerad på vettigt nivå runt lagstiftning, etc..
Är vi rigtigt store kan vi få bättra "services" - som t. ex. på försäkringssidan.

Bara för nu att ta några punkter..

Flera anledningar.

Vi ser en del medlem som säljer sina hojer, och en del som tror att SMC är så stärka att det inte behövs att man stödjer verksamheten. Det gör att ekonomin är jobbig att anpassa till aktivitets nivån och dom utmaningar som vi står överför.

Trafikförsäkringsreformen ruller fortfarande på, och den kan bli elak för oss - vi jobbar med utrederen - även om det är tyst om detta.
Vi har ett vasst press som växar runt buller, fortkörningar - som senast i veckan resulterar detta i att NTF vill ha regeringringen att gå in med lag ingrep.
Vi har reg-skylts problematikken.
Vi ser trender i Europa som vi inte vill ha här.
Vi måste ta initativ till att få MC implementerad på vettigt nivå runt lagstiftning, etc..
Är vi rigtigt store kan vi få bättra "services" - som t. ex. på försäkringssidan.

Bara för nu att ta några punkter..
OK, tack. :tummenupp

Då är jag med på banan. :)

Klockers!

Tänkte gå med i förra månaden, men det blev strul med kort betalningen...
Å nu kommer detta!! :D :D

Som sagt tidigare... Gratis är gott!! :yoparty

Se nu till att ni som blivit medlemmar i denna drive även fortsättningsvis är medlemmar, medlemsavgiften är ju knappt två tankar bensin så det är ju inga stora utgifter vi talar om.

Ju fler vi är ju bättre läge får SMC som organisation för att strida för vårt intresse.

Galne Dansken & övriga involverade, keep up the good work!:tummenupp

Är inte denna kampanj ett sätt att kompensera för det stora tapp i medlemmar som blev följden av den stora höjningen på medlemsavgiften 2007?

Jag tycker SMC har en funktion att fylla som ett samlande organ för svenska motorcyklister, men varför hålla på att ta pengar av medlemmarna till en tidning som är av tvivelaktig kvalitet och varför driva en resebyrå?

Renodla verksamheten så tror jag att medlemmarna kommer tillbaka.

Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?

Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.

Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.

Kommer man kreditera medlemmar som betalt in eller ska det bara vara gratis för alla snyltare?

Risigt tycker jag, och cynisk av naturen så antar jag att man ska begära anslag av skattemedel och vill kunna visa omfattande medlemslistor. Så man är dubbel förlorare.

Jag tål inte sådant här, kabel-tv fasoner. Alla nya kunder får premier som gamla inte får, vanligtvis är det tvärtom.

Jobbigt när du får betala och andra får de gratis va. Ne ärligt så bryr jag mig inte ett dugg och tycker det är smått löjligt att du kommenterar det. Till nästa år kommer kanske dom som går med i denna kampanj att stödja SMC med den medlemsavgiften därför att dom sett vilken bra tidning osv som dom får ta del av.

Nästa år kommer ju SMC kunna slå ändå hårdare på regeringen.

:va :va :va

Ibland är du rolig med ditt provocerande, ibland är du bara barnslig.

Se det istället som positivt att SMC får fler medlemmar, varav några förhoppningsvis betalar avgift nästa år. (Jag är också redan betalande medlem, och jag känner mig inte ett dugg lurad...)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT