Kostnadförslag hellack

Tysken skrev:
Nej men han köpte ju grejorna av sin polare som har den där lackfirman förstår du. Så fick han hans rabatter och inget påslag, ett sånt där "titta på mig, jag kan få grejorna billigare än du-inlägg" :lol

Inte alls min mening med det.
Blev bara så förvånad när dom skulle ha 8k för att lacka en hoj.
Läste sen att dom hållt på nästan envecka med stripning osv, o det drar väl iväg lite till,

Som tidigare skrivet, priserna varierar nog en hel del mellan norr/söder

the_devil skrev:
Ska ju inte behöva bli så dyrt att lacka.
Färgen till min R6:a gick på 778:-
Då innefattas det av Slipgrund, Röd, Vit, Gul och klarlack.+div slippapper line tejp o maskerings papper.

Gjorde jobbet själv hos polarn som har lackfirma, tog ca 1,5 dag, men man får ju ett litet hum om vad lackerarna tar betalt för jobbet.
8000:- för en mc lack... Hutlöst :fatta!

Hmm. 1,5 dag är 12 timmar multiplicerat med säg 500:-/timme, det är 6000:-, lägg till 778:- för färgen så har du snart 7000:-.

Förutom att du använde proffslokaler och utrustning gratis köpte du förmodligen färgen med deras rabatter också. Du kan väl knappast jämföra ditt jobb med ett proffs prismässigt då? Du värderar uppenbarligen inte din tid till ett enda öre men en som lever på att lackera måste faktiskt göra det, de måste också investera i all den utrustning du använde gratis.

Tur för dig att du har sådana kompisar att utnyttja. :tummenupp

Morjärv... var där på repmånad 1990 :tungan
Glöm inte att företag däruppe har lägre arbetsgivaravgift och lägre energiskatt... å så jobbar alla svart

Ravetrancer skrev:
det är krashkåpor ja, kan tänka mig att finishen inte är superduper då....en jävla skillnad på krashisar o originalkåpor

Värst vad vi tar i :rolleyes: Kan nämna att lackeraren tyckte att det var mindre jobb med original kåpor (såvida de inte var repade då). Enligt honom så var det lättare att få bra finnish på dessa :confused: Kanske skall tillägga att det var enfärgade så att ingen blir upprörd :D

Last edited:
Tysken skrev:
Nej men han köpte ju grejorna av sin polare som har den där lackfirman förstår du. Så fick han hans rabatter och inget påslag, ett sånt där "titta på mig, jag kan få grejorna billigare än du-inlägg" :lol

"Sköt dig själv, skit i andra"

Hmm luktar dubbelmoral!

Slappa skrev:
"Sköt dig själv, skit i andra"

Hmm luktar dubbelmoral!

Naturligtvis, men det är ju ganska vanligt här så varken du eller jag behöver skämmas :fyllisar

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats