Kostnader för att gjuta platta

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nu drar det ihop sig med vår tillbyggnad av huset & jag undersöker firmor som kan gjuta platta på mark, + ett mellanbjälklag.

Ni som gjort detta, vilka kostnader gäller ca per kvm? med & utan slang för vattenburen golvvärme.

Tack :)

I betong och material (L-balkar, frigolit och armering) för min ca 85kvm garageplatta kostade mig ca 50000 med lite rabatt. Jobbet gjorde jag själv.

I betong och material (L-balkar, frigolit och armering) för min ca 85kvm garageplatta kostade mig ca 50000 med lite rabatt. Jobbet gjorde jag själv.

Länge sen? Jag vet att det skiljde ca 10% bara mot förra året i materialpriser då det har gått upp skapligt, åtminstone här där jag bor.
Det lät billigt med 50k även med jobbet själv, för du räknade väl även in hyra av padda och framkört bärlager mm?

Länge sen? Jag vet att det skiljde ca 10% bara mot förra året i materialpriser då det har gått upp skapligt, åtminstone här där jag bor.
Det lät billigt med 50k även med jobbet själv, för du räknade väl även in hyra av padda och framkört bärlager mm?

Bärlagret räknade jag inte med, planerade en hel tomt i samma veva. Paddan kunde jag låna av en kompis.

Ring och fråga betongfabriken vad dom tar för 1 kubik betong. Så har ni ju ett hum om vad vad betongen kommer att kostar för platan ni ska göra. Vad ska plattan ha för yta när den är färdig?. Ska den glättas eller om den ska flytspacklas. Vet inga priser, för på jobbet är det ju företaget som betalar:)

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back