Kostnad

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
Tja!

Jo ni som nyligen tagit kort, eller VET vad det kostar?
Om jag köper hoj som är e-reggad, och så!
Vad kostar "hela kitet" med allt för att kunne börja ut och bränna på vägarna?
(kan ingenting)

Jag ska ta väglicens för tävlingshojar så man får dispans(STAVNING) på HK och KW antal, TILL OCH FRÅN TRÄNING, men jag åker mellan 2 crossbanor så ;)
Men skrivning, uppkörning, körlektioner, o allt vare heter, vad går det på kan man tänka?

AnesThesiA DeZ skrev:
Tja!

Jo ni som nyligen tagit kort, eller VET vad det kostar?
Om jag köper hoj som är e-reggad, och så!
Vad kostar "hela kitet" med allt för att kunne börja ut och bränna på vägarna?
(kan ingenting)

Jag ska ta väglicens för tävlingshojar så man får dispans(STAVNING) på HK och KW antal, TILL OCH FRÅN TRÄNING, men jag åker mellan 2 crossbanor så ;)
Men skrivning, uppkörning, körlektioner, o allt vare heter, vad går det på kan man tänka?

Finns en funktion där du kan söka efter information en bit upp.
Om du inte ser så finns det här:
http://www.sporthoj.com/forum/search.php :tummenupp

Tja, halvförsäkring enduro = ca 5papp. Besiktning 200kr, Enduro licens 2000kr.Medlem i SVEMO relaterad klubb ca 250-300kr. Utöver det kostar det väll inte så mycket, förutom att om du är över 16 måste du ha A1 kort, annars får man nå slags intyg av klubben (som jag har förstått det)

EDIT:kortet kostar ju en del oxå..och hur mycket vet jag inte, Säkert nån som kan hur mycket fiolerna kostar?

mitt kostade 603 euro (räkna själv)...det tog bara 2½-3 veckor med teori, övningskörning, uppkörning och prov inräknat..=)

mitt kostade ca 5000, då kunde jag köra riktigt bra innan och kunde inte övningsköra privat

nicke skrev:
mitt gick på 6520kr inkl. allt från lämpet till när jag hämtade ut kortet... (jag tog tre körlektioner, klarade både skrivningen och uppkörningen på första försöket..)

okej, men måste man köra lektioner? för jag tävlar i cross, så jag kan ju åka bra. så då kanske man tjänar en slant där?

AnesThesiA DeZ skrev:
okej, men måste man köra lektioner? för jag tävlar i cross, så jag kan ju åka bra. så då kanske man tjänar en slant där?
Du tjänar ju lite pengar på det för du kan ju redan växla och ha kontroll på hojen. Men jag skulle nog kört med trafik skola i trafik ändå nån gång om jag var i ditt läge.

Padde skrev:
Du tjänar ju lite pengar på det för du kan ju redan växla och ha kontroll på hojen. Men jag skulle nog kört med trafik skola i trafik ändå nån gång om jag var i ditt läge.

jo de förståss, men om man gör såhär då!
Jag övningskör privat, me farsan, sen tar 3 körlektioner så han SER att jag kan?

Men då kommer det stora problemet, jag har ingen HOJ att åka på, ingen jag kan låna av heller! :gnissla

AnesThesiA DeZ skrev:
jo de förståss, men om man gör såhär då!
Jag övningskör privat, me farsan, sen tar 3 körlektioner så han SER att jag kan?

Men då kommer det stora problemet, jag har ingen HOJ att åka på, ingen jag kan låna av heller! :gnissla

din kawaskaki då? lär väl gå o strypa o regga

AnesThesiA DeZ skrev:

Att du kör cross kanske sparar dig en timmes övning på manöverbanan, mer än så hjälper det tyvär inte..

mitt kostade 1300:-
hade aldrig sett manövverprovet innan, körde konbanan för första gången på uppkörningen. Kumla e ingen lätt stad att köra upp i :tuttar

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...