Kostnad för lackering?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Hejsan... Har en harley davidsson och undrar vad det skulle kosta att lackera om tank oljetank och bakskärm... Obs Enfärgat Obs

Tack för svar...

Mvh/// FeJ

är nog ganska olika beroende på vem som gör det. Jag betalade 3500 för tank, framskärm och ett par små kåpor. det var inkl tennspackling m.m

Fick tank, framskärm och cuts kåpa lackat för en påse bullar på en yrkesskola, med en morbror som drog i lite trådar. Vart lite så och så och höll knappt en säsong.
Fått pris av en kollega som kände någon på en lackfirma, samma prylar för 1500-2000:-

Beror även på underlaget och hur mycket förarbete som måste göras.
Även på vilken lack du vill ha. Vanlig solid lack är ofta billigare än både metallic och candy-lacker. Eftersom det är så många olika variabler inblandat så är det bäst att knata in där du tänkte få det lackat och fråga. Då kan du även fråga vad för typ av förarbete du kan göra för att få ner priset. Gäller då att du gör det rätt och att lacknissen inte behöver göra om det givetvis.

känner inte till ng i ditt område men i sthlm har killar som lackade sidkåpor v och h plus framkäpa ink all spackel slipjobb för 3000

Varför lacka?

Vore inte detta en lösning?
[YOUTUBE-ID]IzOW0PEiXAM[/YOUTUBE-ID]

Jag tar ca 3000 och uppåt för dyligt jobb. Ingen ger ett bra pris utan att ha sett grejerna först skulle jag tippa haha!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats